اعتراضات آبان ماه؛ ساعد بنفشی با وثیقه آزاد شد

ساعد بنفشی، شهروند ساکن سنندج که در خلال اعتراضات مردمی به گرانی بنزین، پس از حضور در ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج، توسط مأموران این نهاد امنیتی بازداشت‌شده بود، با تأمین وثیقه به‌صورت موقت از زندان سنندج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ساعد بنفشی، شهروند ساکن سنندج با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به‌صورت موقت از زندان مرکزی این شهر آزاد شد.

مهرداد امین وزیری، فعال کارگری اهل سنندج در این رابطه به کمپین گفت: «روز گذشته آقای بنفشی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان سنندج منتقل‌شده و روز جاری پس از حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج، اتهامات”اجتماع و تبانی و “تبلیغ علیه نظام” به وی تفهیم شده است.»

به گفته آقای امین وزیری، روز جاری بازپرس موسی شاه گلدی آل باقر، رییس شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج، قرار بازداشت موقت آقای بنفشی را به وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تبدیل کرده و پس از تأمین وثیقه از سوی خانواده این شهروند به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

آقای بنفشی پیش‌ازاین نیز چندین بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم‌شده بود.

این شهروند طی سال‌های ۸۵ و ۸۸ دو بار توسط دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم‌شده بود که درمجموع پس از گذراندن سه سال و هشت ماه حبس و پایان دوران محکومیت خود از زندان سنندج  آزادشد بود.

گزارش شده است، پدر ساعد، خالد بنفشی نیز از مخالفان سیاسی حکومت جمهوری اسلامی بوده که در سال ۱۳۶۹ اعدام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید