آزار و اذیت اعضای یک خانواده بهایی در بندر لنگه؛ از بازداشت یکی از آن‌ها تا پلمب منزل مسکونی و محل کسب

در ادامه آزار سیستماتیک شهروندان بهایی در ایران، ماموران امنیتی در بندر لنگه یک شهروند بهایی را بازداشت کردند و ضمن پلمپ منزل مسکونی او، محل‌های کسب همسر و داماد خانواده‌ را نیز پلمپ کرده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۳ آذرماه ۹۸، نوشین حکیمی شهروند بهایی ساکن بندر لنگه از سوی نیروهای امنیتی در منزل مسکونی‌اش بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

ماموران امنیتی که گفته شده وابسته به اداره اطلاعات استان هرمزگان بوده‌اند، پس از بازداشت خانم حکیمی و تفتیش منزل و ضبط تعدادی از لوازم خانه، منزل مسکونی او و همسرش عرفان نوح نژاد، را پلمپ کردند.

ماموران امنیتی، پس از بازداشت به محل کسب عرفان نوح‌نژاد، همسر خانم حکیمی، مراجعه کرده و محل کسب او را نیز پلمپ می‌کنند.

همچنین در همین روز ماموران امنیتی محل کسب داماد این خانواده به نام وحید زراعت‌کار در بندر لنگه پلمپ کرده و منزل مسکونی او را نیز تقتیش می‌کنند.

در تفتیش منزل مسکونی این خانواده تعدادی از لوازم شخصی آن‌ها از جمله کارت‌های عابر بانک، کامپیوتر و تلفن‌های همراه خانم حکیمی و آقایان زراعت و نوح‌نژاد ضبط شده‌است.

تا این لحظه برای کمپین مشخص نیست که ماموران امنیتی با چه اتهامی نوشین حکیمی را بازداشت کرده‌اند و محل نگهداری او کجاست.

مطلب مرتبط:

افزایش فشار بر بهاییان؛ محل کسب چند شهروند بهایی در چابهار پلمب شد

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل، بارها به بهایی ستیزی توسط حکومت جمهوری اسلامی ایران اعتراض کرده‌اند و این سرکوب سیستماتیک را مصداق بارزی از بی‌توجهی این حکومت به معاهدات حقوق بشری دانسته‌اند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، از این رو بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه کماکان ادامه داشته است.

در سال‌های اخیر، بدرفتاری با بهاییان تشدید شده است و شامل تخریب قبرستان‌های آنان، دستگیری‌های خودسرانه، حمله به منازل، ضبط اموال، اخراج از کار، و سلب حقوق مدنی اساسی از آنها شده است. جوانان بهایی ایرانی همچنان از حق تحصیلات دانشگاهی محرومند و هر دانشگاهی که دانشجویان بهایی در آن مشغول به تحصیل باشند وادار به اخراج آنها می‌شود. متخصصین بهایی از انتصاب در شغل‌های دولتی محروم هستند و به دلیل اعتقاداتشان از جانب شرکت‌های خصوصی مورد تبعیض قرار می‌گیرند. حتی کسانی که از آنها دفاع می‌کنند نیز مورد حمله قرار می‌گیرند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید