جسد فرهاد خسروی، کولبر ۱۴ ساله کُرد پیدا شد

پس از چهار روز جست‌وجوی و تلاش نیروهای امدادی و اهالی منطقه، جسد یخ‌زده فرهاد خسروی کولبر ۱۴ ساله و از اهالی روستای نی پیدا شد. روز سه شنبه ۲۶ آذرماه نیز آزاد خسروی برادر فرهاد، کولبر ۱۷ ساله به دلیل سرما و ایست قلبی در ارتفاعات ژالانه حین کولبری جان خود را ازدست‌داده بود.

همچنین حسین کرمی کولبر ۳۵ ساله که به همراه فرهاد و آزاد خسروی، روز سه شنبه ۲۶ آذرماه، براثر سرما و کولاک و همچنین گم کردن مسیر راه در ارتفاعات ژالانه در سروآباد، دچار حادثه شده بود به دلیل سرمازدگی به مراکز درمانی منتقل‌شده است.

امروز جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸، محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: عصر امروز جسد فرهاد خسروی کولبر نوجوان ۱۴ ساله پس از چند روز جستجو پیدا شد.

صدها تن از مردم محلی و  نیروهای امدادی طی روزهای گذشته با حضور در محل ناپدید شدن فرهاد خسروی   تلاش خود برای پیدا کردن وی آغاز کرده بودند که متأسفانه روز جاری جسد یخ‌زده این کودک کولبر در منطقه «گناو» گردنه ژالانه کشف شد.

بر اساس ویدیوها و تصاویر منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی، مردم روستای نی و مریوان روز جاری با در دست داشتن نمادین تکه‌ای نان و دادن شعار بر عیله مسئولان حکومت ایران و سپاه پاسدارن در خلال مراسم تشییع جنازه این کودک کولبر اعتراض خود را به وقوع این حادثه بیان کردند.

کولبر به افرادی اطلاق می‌شود که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی در مناطق مرزی از روی ناچاری و با دریافت دستمزدی ناچیز اقدام به حمل کالا از ایران به عراق و برعکس از نقاط «غیررسمی‌ گمرکی» می‌کنند.

از آغاز سال ۹۸ تاکنون ده تن از کولبران در مناطق مرزی براثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه، سقوط از ارتفاع و سقوط بهمن کشته و یا زخمی شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید