افزایش فشار بر جعفر عظیم زاده توسط مسئولین زندان اوین

بر اساس ابلاغیه‌ای که  به دست جعفر عظیم زاده، رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران محبوس در زندان اوین رسیده، به وی گفته شده است که تا پایان دوره محکومیت حق استفاده از مرخصی را نخواهد داشت.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه ۴ دی ماه در کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر شده است، روز یکشنبه اول دی‌ماه ابلاغیه ای با امضای وزیری معاون دادستان در رسیدگی به امور زندانیان سیاسی به جعفر عظیم زاده تحویل شده است، مبنی بر اینکه تا پایان دوره محکومیت حق استفاده از مرخصی را نخواهد داشت. این در صورتی است که جعفر عظیم زاده، تاکنون هیچ نوع درخواستی برای مرخصی ارائه نداده است.

روز بعد مأمورین زندان به بهانه گزارش استفاده از موبایل تمامی وسایل جعفر از جمله یادداشت ها و نوشته های جعفر را بازرسی کرده و پس از اینکه هیچ گوشی موبایلی از وی موجود نبوده با اعتراض جعفر عظیم زاده روبرو شده اند. پس از آن از سوی مأمورین اداره حفاظت زندان اعلام شده است که طرح وجود موبایل بهانه ای بوده که یادداشت‌های جعفر را مورد بازرسی قرار دهند و وی را متهم به تحریک زندانیان و صدور مخفیانه بیانیه نموده اند.

جعفر عظیم زاده در اعتراض به این سخنان اعلام نموده که هیچگاه بیانیه ای را مخفیانه تنظیم نخواهد کرد و همانند گذشته اعلام موضع و صدور بیانیه را در صورت لزوم حق طبیعی خود می‌داند و از انتشار علنی آن نیز ابایی ندارد و با صدا و اسم خویش چنین کاری خواهد کرد. اعمال فشار بر جعفر عظیم زاده و سایر زندانیان سیاسی متعاقب اتفاقات آبانماه و روزهای اخیر صورت می‌گیرد تا مانع از هم صدایی زندانیان سیاسی با خارج از زندان شوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران هرگونه اعمال فشار بر جعفر عظیم زاده و دیگر زندانیان سیاسی را محکوم نموده و ارسال پیام و بیانیه توسط زندانیان را حق طبیعی آنان می داند.

جعفر عظیم زاده،  پیش تر نیز به شعبه دوم دادسرای امنیت اوین منتقل و برای وی پرونده جدیدی بخاطر انتشار یک فایل صوتی در اعتراض به احکام صادره علیه کارگران تشکیل داده شد.

به گفته اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز  شنبه، ۱۸ آبان، جعفر عظیم زاده در این جلسه دادگاه خطاب به بازپرس شعبه دوم بازپرسی نصیری پور، از تمامی محتوای صحبت های خویش و انتشار فایل صوتی دفاع نموده و اعلام داشته که قطعاً ما به اتهامات امنیتی که علیه کارگران و فعالان صنفی منتصب می‌گردد اعتراض داشته و در این خصوص سکوت نخواهیم کرد.

جعفر عظیم زاده در اسفندماه سال ۱۳۹۳ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به ۶ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها محکوم شد که این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۴ در پی ابلاغیه از سوی شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، جهت تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی و به بند هشت این زندان منتقل شد.

این فعال کارگری پس از تحمل ۶۴ روز اعتصاب غذا در ساعت ۸ شب روز پنج شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۵ با قول مساعد جهت اعاده دادرسی، رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش و اعطای مرخصی به اعتصاب غذای خود پایان داد و در پی وخامت جسمانی در بیمارستان آتیه بستری شد.

آقای عظیم زادهع مجددا عصر روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، توسط مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید