گوران قربانی از اعضای انجمن سبز چیا جهت تحمل حبس راهی زندان شد

goran-gorbani-kampain.info_

گوران قربانی از اعضای انجمن سبز چیا جهت تحمل ۵ ماه حبس تعزیری روانه زندان مریوان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛روز جمعه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، گوران قربانی، فعال محیط‌زیست و از اعضای انجمن سبز چیا جهت تحمل ۵ ماه حبس تعزیری روانه زندان مریوان شد.

روز یکشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸، گوران قربانی شهروند کُرد به همراه چهار فعال مدنی و محیط زیستی دیگر توسط مأموران اداره اطلاعات در مریوان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در سنندج  جهت بازجویی منتقل‌شده بود.

این فعال محیط‌زیست روز چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸، با تأمین قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

این شهروند کرد در آبان‌ماه ۱۳۹۸ از سوی دادگاه انقلاب مریوان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد که پس از اعتراض آقای قربانی به حکم صادره، پرونده به دادگاه تجدید نظر سنندج ارجاع شد.

دی‌ماه ۱۳۹۸، دادگاه تجدید نظر این فعال مدنی و محیط‌زیست در یکی از شعبه‌های دادگاه تجدید نظر سنندج بدون حضور وی برگزارشد و حکم  یک سال حبس گوران قربانی به پنج ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

به گفته منابع آگاه، اسامی چهار تن از بازداشت شدگان دیگر در آن زمان، علی‌رضایی و امید صالحی از اهالی روستای گویزە کویرە از توابع شهرستان مریوان، فاتح هوشمند اهل روستای ینگیجە از توابع شهرستان مریوان و یادگار دلجو از اهالی مریوان عنوان شده بود.

انجمن سبز چیا در سال ۱۳۸۱ توسط شماری از فعالان محیط زیست مریوان تاسیس شد و پس از شش سال و در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت مجوز رسمی فعالیت از فرمانداری مریوان شد. این انجمن  به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی، فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس موفق به کسب جایزه ملی محیط زیست شد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل