بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) در اعتراض به بازداشت محمدتقی فلاحی، دبیر کل این تشکل

محمدتقی فلاحی.el

روز گذشته ۱۹ بهمن ماه، محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده است.

در همین خصوص کانون صنفی معلمان ایران (تهران) روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، بیانیه ای منتشر کرد و اعتراض خود را نسبت به بازداشت محمدتقی فلاحی، دبیر این شورا اعلام کرد.

در بخشی از این بیانیه ضمن محکوم کردن بازداشت غیرقانونی آقای فلاحی، آمده است:” بازداشت غیرقانونی و چندباره دبیر کل یک تشکل صنفی و قانونی، مصداق بارز تشویش اذهان عمومی خصوصا فرهنگیان است. هر چند این روند شوربختانه در دو دهه مسبوق به سابقه بوده است اما ایستادگی و مقاومت فعالان و تشکل های صنفی نشان می‌دهد که تلاش برای تحقق عدالت آموزشی و بهبود منزلت و معیشت فرهنگیان (شاغل و بازنشسته) از اهداف والای انسانی و صنفی ماست.”

متن بیانیه به نقل از «کانال صنفی معلمان ایران(تهران)» عینا منتشر می‌شود:

“بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) در اعتراض به بازداشت غیرقانونی محمدتقی فلاحی دبیر کل این تشکل

روز شنبه ۱۹ بهمن، نیروهای امنیتی محمدتقی فلاحی را بازداشت و پس از تفتیش منزل، وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

بار دیگر نیروهای امنیتی با دستگیری محمدتقی فلاحی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، نشان دادند که قوه قضائیه و نیروهای امنیتی اراده کرده‌اند که فضای فعالیت صنفی را امنیتی و کنش صنفی را پرهزینه نمایند.

بازداشت غیرقانونی و چندباره دبیر کل یک تشکل صنفی و قانونی، مصداق بارز تشویش اذهان عمومی خصوصا فرهنگیان است. هر چند این روند شوربختانه در دو دهه مسبوق به سابقه بوده است اما ایستادگی و مقاومت فعالان و تشکل های صنفی نشان می‌دهد که تلاش برای تحقق عدالت آموزشی و بهبود منزلت و معیشت فرهنگیان (شاغل و بازنشسته) از اهداف والای انسانی و صنفی ماست.

دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران یکی از فعالان صنفی صادق و خوشفکر و متعهد ایران بوده و نزد فعالان صنفی و مدنی از احترام و اعتبار بالایی برخوردار است. جدیت وی بر حرکت بر مدار صنفی و آموزشی و تلاشش به همراه دیگر اعضای هیات مدیره کانون تهران برای گرامیداشت چهره‌های موثر آموزش و پرورش از رشدیه تا بهمن‌بیگی از ویژگی‌های بارز این فعال صنفی است. با این وجود، بازداشت وی خللی در حرکت صنفی ایجاد نخواهد کرد چرا که امروز جنبش معلمان ایران به صورت عام و تشکلهای صنفی به صورت خاص قائم به افراد نیستند و ستاره‌های پر فروغی در سپهر جنبش می درخشند و به همین دلیل است که در دو دهه اخیر علیرغم دستگیری، اخراج و تبعید مکرر فعالان صنفی مطالبه‌گری فرهنگیان متوقف نشده‌است.

کانون صنفی معلمان ایران ضمن محکوم کردن بازداشت آقای فلاحی خواهان آزادی بدون قید و شرط وی است و از تمام توان و پتانسیل خود برای آزادی وی استفاده خواهد کرد.

اینک دبیرکل (محمدتقی فلاحی)، سخنگو (محمود بهشتی لنگرودی)، مسئول واحد تشکیلات (محمد حبیبی) و یک عضو هیات مدیره (اسماعیل عبدی) کانون صنفی معلمان ایران(تهران)، همزمان و ظالمانه در زندان هستند. این بار اول نیست که کانونی‌‌ها با این سطح از سرکوب روبرو شده‌اند و چون گذشته در سایه حمایت فرهنگیان و مردم شریف ایران و دانش‌آموزان، سربلند و پیروز از این شرایط دشوار عبور خواهند کرد.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸”

آقای فلاحی روز پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، پس از اتمام تجمع سراسری معلمان به مناسبت روز معلم در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، به همراه چند تن دیگر بازداشت شده‌بود.

این فعال صنفی فرهنگیان روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، از زندان تهران بزرگ با تودیع قرار آزاد شد.

قابل ذکر است دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران در مردادماه سال ۱۳۹۸ به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری و ۱۰ ضربه شلاق محکوم و اجرای حکم صادره به مدت ۳ سال  به حالت تعلیق درآمده بود

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل