مصطفی اسکندری پس از تحمل ۶ سال حبس آزاد شد

«مصطفی اسکندری» پس از تحمل ۶ سال حبس، عصر امروز دوشنبه ۸ تیرماه، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آزادی این زندانی سیاسی در حالی صورت گرفته که وی در سال‌های اخیر چندین وکیل را برای رسیدگی به پرونده و سرعت گرفتن پروسه حقوقی معرفی کرده بود، ولی به دلیل “کارشکنی” و “سنگ‌اندازی‌های دستگاه‌های امنیتی و قضایی”، روند پرونده‌اش پیشرفتی نداشت.

گفته شده این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تا آزادی، از حق مرخصی و حق درمان پزشکی محروم بوده است.

پیش‌تر منابعی به کمپین گفته بودند «مصطفی اسکندری» به دلیل “اشکال‌تراشی‌های مکرر نهادهای امنیتی و قضایی به بهانه‌های واهی در امر مطالعه پرونده توسط وکلایش” و “اخلال در روند دادرسی و رسیدگی به پرونده” آزادی‌اش به تعویق افتاده است.

او به نشانه نارضایتی از این ضعیت در ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به دفعات مکرر و با فریاد شعار “مرگ بر اصل ولایت فقیه”، در محل هواخوری بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج موسوم به سالن سیاسی، دست به اعتراض زده بود.

«مصطفی اسکندری» دانشجوی رشته پزشکی و از بازداشت‌شدگان مراسم چهلم «ندا آقا سلطان»، یکی از معترضان جان‌باخته در حوادث روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، در «بهشت زهرا» است.

این زندانی سیاسی به همراه «کبری زاغه دوست» همسرش در ۸ مردادماه ۱۳۸۸، بازداشت و با مجموعه اتهامات امنیتی و اتهام‌هایی همچون “تشویش اذهان عمومی” و “گفتگو با رسانه‌های بیگانه”، از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۳۱ سال زندان محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید