زخمی شدن یک کولبر در ارتفاعات تته هورامان

kolbar-campain.info

سیوان سیفی، کولبر اهل روستای یوژنان در شهرستان سروآباد از ارتفاعات «ته‌ته» هورامان سقوط کرد و بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد.

روز شنبه سوم اسفند ۱۳۹۸، سیوان سیفی کولبر ۲۱ ساله اهل روستای یوژنان در شهرستان سروآباد به علت سقوط از ارتفاعات «ته‌ته» هورامان زخمی شد و با وجود صعب‌العبور بودن منطقه و شدت جراحات وارده با هلی‌کوپتر به بیمارستان‌ کوثر سنندج منتقل شده است.

از سوی دیگرغروب روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، نیروهای مسلح مرزی در مناطق مرزی نوسود از توابع شهرستان پاوه، بدون اطلاع قبلی و با شلیک مستقیم گلوله به سمت گروهی از کولبران، منجر به کشته و زخمی شدن دست کم ۹ کولبر شدند.

«احمد صحرایی» کولبر ۲۶ ساله اهل روستای دشه از توابع شهرستان پاوه، به ضرب گلوله کشته و ۸ کولبر دیگر به نام‌های: عظیم امین‌زاده، جبار محمدی، زاهد نوری، جلال نوری، شاهد اداک، طاها سلمانی، رسول هوشی و شادمان سیدی، اهل روستاهای توابع جوانرود و پاوه، زخمی و به بیمارستان شهر پاوه منتقل شده بودند. در همین رابطه خبرگزاری هه‌نگاو نیز گزارش داده بود، مردم محلی پس از زخمی شدن این افراد به پایگاه سپاه در شهر نوسود حمله کرده‌اند.

روز چهارشنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، شاهد اداک، یکی از کولبرانی که توسط تیراندازی نیروی مسلح مرزی به همراه هشت کولبر دیگر مجروح شده بود، به علت شدت جراحات وارده پس از گذشت یک روز در بیمارستان طالقانی کرمانشاه جان خود را از دست داد. پیکر  این کولبر در روستای ژیوار شهرستان سروآباد به خاک سپرده شد.

شاهد اداک، ۲۰ ساله، اهل روستای ژیوار از توابع سروآباد، روز سه شنبه ۲۷ بهمن، در پی شلیک مستقیم نیروهای مزربانی ابتدا به درمانگاه نوسود و از آنجا به بیمارستانی در پاوه منتقل شده بود که پس از گذشت چند ساعت این شهروند کُرد بدلیل عدم امکانات کافی  به بیمارستان طالقانی در کرمانشاه اعزام می شود و روز بعد نیز  بدلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید