رضا عچرش، شهروند عرب به مرخصی درمانی اعزام شد

reza-achrash-kampain.info_

رضا عچرش، شهروند اهل سوسنگرد که از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی زارع  به ۱۱ سال زندان محکوم‌شده بود، با قرار وثیقه به مرخصی اعزام شد. گزارش‌شده که این شهروند براثر «فشار و شکنجه‌های که در دوران بازداشت جهت اخذ اعترافات اجباری» بر وی اعمال‌شده است، تاکنون دو بار تحت عمل جراحی قرارگرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا عچرش، شهروند عرب که در اسفندماه ۱۳۹۶ از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی زارع به اتهام «جاسوسی همکاری با گروه‌های مخالف نظام» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال زندان  محکوم شده بود، با قرار وثیقه جهت انجام عمل جراحی به مرخصی درمانی اعزام‌شده است.

بر اساس این گزارش، این شهروند بابت اتهامات «جاسوسی، همکاری با گروه‌های مخالف نظام» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس که قسمتی از آن به حالت تعلیق درآمده، محکوم‌شده است.

منابع آگاه به کمپین در آن زمان گزارش داده بودند، این شهروند عرب ساکن اهواز، پیش‌تر در مردادماه ۱۳۹۵ از سوی پرسنل اداره اطلاعات سپاه قرارگاه ابوالفضل العباس اهواز بازداشت و حدود ۳ ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات، تحت «بازجویی و  شکنجه های جسمی و روحی» قرار گرفته بود.

آقای عجرش، پس از اتمام مراحل بازجویی تا زمان صدور حکم، به‌صورت بلاتکلیف در زندان مرکز اهواز(شیبان) دوران بازداشت را سپری کرده است.

همچنین در آن زمان گزارش‌شده بود، رضا عچرش، در مخالفت با انتقال آب رود کارون و وضعیت بغرنج محیط‌زیست اهواز و برپایی زنجیره‌های انسانی و کمپین‌های اعتراضی به انتقال آب کارون فعالیت فراوانی را انجام داده است.

به گفته منابع آگاه، این شهروندکه در طی دوران بازجویی بدلیل اعمال شکنجه  صورت گرفته، دچار بیماری های دستگاه گوارش و آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم شده و تاکنون در دوران مرخصی درمانی خود دو بار تحت عمل جراحی قرار گفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید