آزادی فریده ویسی با تودیع وثیقه و تداوم بازداشت سیروس عباسی، فعالان مدنی اهل دهگلان

siroos-abbasifarideh-visi-kampain.info_

فریده ویسی با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد و سیروس عباسی ، فعال مدنی اهل دهلگان کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به‌سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، فریده ویسی فعال مدنی اهل دهگلان که از روز ۱۹ اسفندماه سال جاری در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی در بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج دست به اعتصاب غذا زده بود، با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از این زندان آزاد شد. سیروس عباسی، فعال مدنی و همسر خانم ویسی کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به‌سر می‌برد.

به گفته منابع آگاه، سیروس عباسی از زمان بازداشت تاکنون از حق ملاقات محروم بوده و تنها چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود داشته است.

عصر روز سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸، سیروس عباسی به همراه برادرش، آزاد عباسی و همسرش فریده ویسی در محل کار خود موسسه آموزشی زانست، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

روز شنبه ۱۷ اسفندماه سال جاری آزاد عباسی، که پیش‌تر همراه برادرش و خانم ویسی بازداشت شده‌بود پس از پایان دوران بازجویی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

سیروس عباسی پیش تر و در تاریخ ۱۸مردادماه ۱۳۹۸، به دلیل حمایتش از درخواست چهارده فعال مدنی جهت استعفای علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی  و همچنین برگزاری رفراندوم آزاد، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و روز دوشنبه ۲۱ مرداد با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان قروه آزاد شده بود.

آقای عباسی در این پرونده از سوی شعبه اول دادیار عمومی و انقلاب دهگلان به ریاست  امید مرادی بابت تشویش اذهان عمومی تفهمیم اتهام شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل