علی ملیحی، روزنامه‌نگار به دو سال زندان محکوم شد

ali-malihi-campain.info

علی ملیحی،‌ روزنامه‌نگار، از سوی دادگاه عمومی و انقلاب تهران به دوسال زندان محکوم شد.

به گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه  ۱۳۹۸، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران علی ملیحی، روزنامه‌نگار را با اتهام‌های «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب»، «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «توهین به رییس جمهور» محاکمه و به دو سال زندان و چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته علی مجتهدزاده، وکیل این روزنامه‌نگار،‌ حکم او به مدت چهار سال به حال تعلیق درآمده و در این مدت برای خروج از کشور باید موافقت دادستان را کسب کند.

بر اساس حکم صادر شده،‌ این روزنامه‌نگار به رونویسی از چند جلد کتاب نیز محکوم شده است.

علی ملیحی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ ، در پی توقیف مجله «صدا» بازداشت و سپس با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی تا زمان تشکیل دادگاه رسیدگی به اتهامات و صدور حکم آزاد شد.

آقای ملیحی در صفحه توئیتر خود در این‌باره نوشته بود: «صدا توقیف شد، چون صدای هشدار درباره خطر جنگ و ضرورت مذاکره برای صلح را سر داد. بهانه‌ توقیف واهی است. امروز صبح مجری رادیو از عزت ضرغامی پرسید سوال خیلی‌ها این است: آیا جنگ می‌شود؟ عزت گفت: نظامی نه. چطور پرسیدن چنین سوالی در رادیو مجاز است و تشویش نیست اما صدا باید خاموش شود؟»

این روزنامه‌نگار پیش‌تر در بهمن‌ماه سال۱۳۸۸، در ارتباط با حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بازداشت ودر تاریخ ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۸۹، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به چهار سال زندان محکوم شد.

علی ملیحی در مردادماه سال ۱۳۹۱ با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید