رضا مهرگان از امضاءکنندگان درخواست استعفای خامنه‌ای دست به اعتصاب غذا زد

reza mehrgan-kampain.info

رضا مهرگان، از امضا‌کنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و زندانی محبوس در بند ۴ زندان اوین، در اعتراض به عدم اعطای مرخصی دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا مهرگان، از امضا‌کنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و زندانی محبوس در بند ۴ زندان اوین، که  چندی پیش حکم هفت سال زندان وی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به شش سال حبس کاهش یافت، در اعتراض به عدم اعطای مرخصی دست به اعتصاب غذا زد.

آقای مهرگان روز چهارشنبه ۶ شهریورماه ۹۸، توسط مأموران وزارت اطلاعات، «توأم با خشونت فیزیکی» در روستای «کتالم» از توابع  شهرستان رامسر پس از بازرسی منزل و ضبط برخی از لوازم شخصی بازداشت‌شده بود.

رضا مهرگان، در دادگاه بدوی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری، بابت اتهامات « اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به هفت سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال تبعید به روستای جعفرآباد از توابع آرین شهر خراسان جنوبی محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر این حکم به ۵ سال حبس تعزیری بابت «اجتماع و تبانی علیه نظام» و۱ سال حبس برای « تبلیغ علیه نظام» تقلیل یافته است.

رضا مهرگان متولد ۱۳۵۵ تا کنون بارها بدلیل فعالیت های سیاسی و مدنی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط دستگاه قضایی به زندان محکوم شده است. وی اولین بار سال ۱۳۷۵ و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» توسط نیروهای امنیتی در کرمان بازداشت و توسط دستگاه قضایی به شش ماه حبس محکوم شد که دوران محکومت خود را در زندان شهاب کرمان سپری کرد.

این شهروند برای بار دوم در سال ۷۸، به دلیل فعالیت در جنبش دانشجویی دوباره بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به دو سال زندان محکوم شد ( شش ماه تعزیری و هجده ماه تعلیقی ) که پس از پایان دوران محکومیت خود از سالن ۳ بند ۷ زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید