نامه عباس لسانی خطاب به مسئولان زندان جهت موافقت با مرخصی زندانیان  

faalan- tork-campain.info

عباس لسانی، فعال ترک (آذربایجانی)، با انتشار نامه‌ای خطاب به مسئولین زندان خواستار موافت سریع با درخواست مرخصی زندانیان مدنی، عقیدتی و جرایم غیرخطرناک شد.

به گفته منابع مطلع، عباس لسانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل، روز شنبه ۹فروردین ۱۳۹۹، در نامه ای خطاب به مسئولان زندان خواستار موافقت سریع با تقاضای مرخصی زندانیان، علی الخصوص فعالین مدنی آذربایجانی شده است.

گفته شده، آقای لسانی در تماس با نزدیکان خود عنوان کرده، با توجه به تاکید فعالین خارج از زندان و حادتر شدن شرایط و علی رغم احتمال عدم موافقت با درخواست مرخصی این فعال ترک (آذربایجانی)، با نگارش نامه ای خطاب به مسئولان قضایی زندان خواستار موافقت با مرخصی فعالین مدنی آذربایجانی و دیگر زندانیان عقیدتی و جرایم غیرخطرناک شده است.

این فعال سیاسی محبوس در بند ۷ زندان اردبیل که در دادگاه بدوی به ۸ سال زندان و تبعید محکوم‌شده بود، حکمش در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی ناصر عتباتی، به “۱۵ سال زندان و دو سال تبعید به شهر یزد” افزایش پیدا کرد. این شهروند توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی خدادادی به ٨ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

در بخشی از نامه این فعال ترک (آذربایجانی) آمده است :

«…باتوجه به شیوع بیماری همه گیر کرونا در اکثر کشورهای دنیا و درگیر شدن گروه های انسانی با این ویروس خطرناک که حیات و جان آدمیان را بطور جدی مورد تهدید قرار داده و موجبات نگرانی جوامع جهانی گشته است، با توجه به سستی عمل،عجز و عدم اراده مسئولین در مقابله،کنترل و مهار این بیماری و نبود زیرساخت های درمانی و بهداشتی در کشور، جان شهروندان بیش از دیگر کشورها مورد مخاطره قرار گرفته است. اهمیت خطیر مسئله در زندانها نیز بر عمق فاجعه می افزاید زیرا زندانیان با توجه به وجود تراکم و حیات جمعی اجباری و نبود امکانات و وسایل درمانی و بهداشتی بیشتر در معرض این ویروس قرار دارند.

لذا بر مسئولین امر است که با تصمیم سریع، منطقی و انسانی موجبات اجرای مرخص نمودن فعالین ملی مدنی،زندانیان عقیدتی و جرایم غیرخطرناک را فراهم نمایند تا از خطر ابتلا به بیماری در فضای شکننده و خطرناک زندان رها گردند، در غیر این صورت هرگونه تهدید جانی بر عهده مسئولین امر میباشد و آنها مسئول هرگونه عواقب حیاتی اینجانب و تمامی زندانیان می باشند…».

عباس لسانی،لطیف حسنی،علیرضا فرشی،توحید امیرامینی،کاظم صفابخش،امیرستاری،یوسف کاری،محمد عبدالمحمدزاده از جمله فعالان ترک (آذربایجانی)، هستند که تاکنون به مرخصی اعزام نشده اند.

طی روزهای اخیر گزارش‌هایی از شورش در زندان‌های مهاباد، همدان، مرکزی سقز، مرکزی تبریز، الیگودرز و فشافویه در اعتراض به شیوع ویروس کرونا و عدم اعطای مرخصی به زندانیان منتشر شده‌است.

عفو بین الملل  نیز در همین رابطه خطاب به مقامات ایرانی تاکید کرده است:

“مقامات ایرانی بایستی فوراً زندانیان عقیدتی را در میان گسترش کروناویروس آزاد کنند.

مقامات باید اقدامات لازم را برای محافظت از سلامت همه زندانیان انجام دهند و فوراً آزادی زندانیان که هنوز محاکمه نشده‌اند و کسانی که در معرض خطر خاصی هستند را در نظر بگیرند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید