حکم ۱۸ سال حبس اسماعیل بهلولی در دادگاه تجدید نظر تایید شد

حکم ۱۸ سال حبس اسماعیل بهلولی، از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات دی ماه ۹۶ از سوی دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تأیید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طبق گفته های محمد مقیمی، وکیل «اسماعیل بهلولی» از معترضان دی ماه ۹۶ حکم ۱۸سال زندان موکلش که توسط دادگاه انقلاب ورامین به اتهام «تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، تشکیل گروه و عضویت درگروه با هدف برهم زدن امنیت کشور» صادر شده بود از سوی دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

براساس دادنامه صادره، اسماعیل بهلولی از بابت اتهام “تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ۱۰ سال حبس، اتهام “عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ۵ سال، اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس و اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق شعارنویسی و تحریک و ترغیب دیگران به شعارنویسی” به ۱ سال حبس، و در مجموع به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور” برای وی قابل اجرا خواهد بود.

اسماعیل بهلولی در رابطه با اعتراضات دی ماه ۹۶ در شهرستان قرچک  توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد به زندان اوین منتقل شد.

در اعتراضات اواخر سال ۹۶ تعداد زیادی از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دستکم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر  بازداشت شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید