تداوم بازداشت مجید قراباغی از معترضان آبان ماه در زندان تهران بزرگ

مجید قراباغی از شهروندان اهل تهران که در اواخر آبان ماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری به گرانی ناگهانی بنزین در منزل شخصی خود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شده است، کماکان و به صورت بلاتکلیف در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ در بازداشت بسر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجید قراباغی از شهروندان معترض ساکن تهران که روز سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸، توسط نیروهای اطلاعات در منزل شخصی خود در تهرانسر بازداشت شده استُ، کماکان در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ در بازداشت بسر می برد.

بر اساس این گزارش، پرونده این شهروند در شعبه اول بازپرسی دادسرای امنیت اوین مورد بررسی قرار گرفته و اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به وی تفهیم شده و از تاریخ ۱۰ آذرماه پس از پایان مراحل بازجویی و بازپرسی به زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

اعتراضات به گران شدن سه برابری بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸  آغاز  و در روزهای بعد شدت گرفت.

خبرگزاری رویترز، روز یک‌شنبه دوم دی، در گزارشی اختصاصی از قول «سه منبع نزدیک به حلقه نزدیکان» رهبر حکومت ایران و «یک مقام چهارم» نوشت که علی خامنه‌ای که چند روز پس از آغاز اعتراضات آبان «بی‌قرار شده بود» با جمع کردن مقامات ارشد امنیتی و دولتی خود، دستور داد: «هر کاری که لازم است برای متوقف کردن آن انجام دهید و در حدود کمتر از دو هفته ناآرامی‌ها که از ۱۵ نوامبر آغاز شده بود، حدود ۱۵۰۰ نفر در ایران کشته شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل