شماری از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی ارومیه به کرونا مبتلا شدند

با شیوع و گسترش ویروس کرونا در زندان‌های ایران شماری از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی ارومیه به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

همزمان با شیوع کرونا در زندان‌های ایران و علیرغم هشدارهای سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان عفو بین‌الملل، در رابطه با خطر جانی که زندانیان را تهدید می کند، مقامات ایران همچنان از آزادی بسیاری از زندانیان به دلیل عدم پرداخت وثیقه خودداری می کنند و این امر منجر به مبتلا شدن تعداد زیادی از زندانیان به ویروس مرگبار کرونا شده است.

وب سایت هه نگاو به نقل از منابع آگاه می گوید: حدود پنجاه زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه به این ویروس مبتلا شده‌اند و مقامات زندان با وجود کمبود امکانات بهداشتی و همچنین نامناسب بودن شرایط نگهداری این زندانیان، این افراد را در بندهای زندان محبوس کرده و از انتقال آنها به مراکز درمانی یا قرنطینه خارج از زندان خوداری کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است “یازده تن از زندانیان در بند ۱۵، همچنین دوازده نفر دیگر در بندهای ۳ و ۴ زندان مرکزی ارومیه به کرونا مبتلا شده‌اند.

شایان ذکر است با شیوع ویروس کرونا و سرایت آن در زندان های ایران و به دلیل عدم اعطای مرخصی به بسیاری از زندانیان، در برخی از زندان‌های کشور شورش و ناآرامی روی داد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل