پیمان دمشقی, شهروند بهائی به طور مشروط آزاد شد

«پیمان دمشقی», شهروند بهائی محبوس در زندان مرکزی کرج که در مرخصی به سر می برد با توجه به اعطای عفو مشروط و بر اساس بخشنامه اخیر قوه قضائیه آزاد شد.

بر اساس گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، امروز جمعه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹، «پیمان دمشقی», شهروند بهائی که در به دلیل شیوع ویروس کرونا از زندان مرکزی کرج به مرخصی اعزام شده بود، با توجه به اعطای عفو مشروط و بخشنامه اخیر قوه قضائیه آزاد شد.

«پیمان دمشقی» در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۷، از پلیس امنیت کرج احضار کتبی دریافت کرده بود. او پس از حضور در اداره پلیس امنیت، موبایلش ضبط شده و حدود نیم‌ ساعت تحت بازجویی قرار گرفته بود. در بازجویی به او گفته می‌شود که در اینترنت مطلبی با عنوان عدالت نوشته‌‌ای و چون به نامِ فردی بهایی، مطلبی با این عنوان در صفحات مجازی پخش کرده‌‌ای پس قصد تبلیغ غیرمستقیم بهاییت را داشته‌‌ای و این جرم محسوب می‌شود.

«پیمان دمشقی » از آن‌ها می‌خواهد که مطلب را نشان دهند چون او چیزی در این مورد به خاطر نمی‌آورد اما بازجو از نشان دادن مطلب، خودداری می‌کند.

در اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۸، «پیمان دمشقی» جهت تفهیم اتهام به شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج احضار می‌شود. جلسه بازپرسی چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و قاضی دو بار از او به کتبی سوال می‌کند که آیا تبلیغ بهاییت کردی؟ که او در پاسخ می‌نویسد تاکنون کسی را به آیین بهایی دعوت نکرده است. سپس قاضی برای او وثیقه ۵۰ میلیون تومان تعیین می‌کند که به دلیل عدم استطاعت تأمین وثیقه، راهی زندان می‌شود و پس از دو روز با پروانه کسب یکی از دوستانش آزاد می‌گردد.

در روز شنبه ۳۰شهریور ماه ۱۳۹۸، «پیمان دمشقی» حکم یک سال حبس تعزیری خود را به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ بهاییت» در دفتر دادسرای انقلاب کرج دریافت می کند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید