اعتصاب غذای اسماعیل مریدی، زندانی سیاسی در اعتراض به رد درخواست مرخصی و یا آزادی مشروط

«اسماعیل مریدی» زندانی سیاسی کُرد، در اعتراض به مخالفت نهادهای امنیتی با درخواست آزادی مشروط دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۲۴ فروردین‌ ماه سال جاری، «اسماعیل مریدی» که از ۵ سال پیش در حال گذراندن دوران محکومیت ۱۰ ساله می باشد، با نوشتن  نامه ای و دوختن لب‌هایش بە نشانە اعتراص بە رد درخواست مرخصی و یا آزادی مشروط از سوی نهادهای امنیتی در زندان دیزل آباد کرمانشاه دست بە اعتصاب غذا زدە است.

«اسماعیل مریدی» در تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۳۹۴ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در کرمانشاه منتقل شده بود.

شایان ذکر است این شهروند کُرد اهل ثلاث‌باباجانی استان کرمانشاه، در بازداشتگاه سپاه پاسداران به مدت حدود پنج ماه زیر فشار‌های روحی و شکنجه‌های جسمی، بدون حق ملاقات و تماس با خانواده، تحت بازجویی بوده و پس از آن شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه وی را به اتهام «همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)» به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرده و این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تأیید شد.

گفتنی است،  مأموران زندان دیزل آباد،  «اسماعیل مریدی» را پس از اعلام اعتصاب غذا از بند مشاوره ۳ به بند ۱۰ منتقل و در ۶ روز گذشته از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم کرده‌اند همچنین طی پنج سال گذشته به دلیل مخالفت نهادهای امنیتی این زندانی سیاسی از حق مرخصی محروم بوده‌ است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید