محمد داوری، فعال مدنی با تودیع قرار وثیقه از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد

«محمد داوری»، فعال مدنی با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا زمان صدور حکم قطعی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد داوری» فعال مدنی که روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه ۱۳۹۸، توسط مأموران امنیتی استان فارس بازداشت شده‌بود، امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان صدور حکم قطعی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

«محمد داوری»، فعال مدنی، روز چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸، در منزل شخصی خود در شیراز توسط مأموران اداره اطلاعات استان فارس بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی (پلاک ۱۰۰) جهت بازجویی منتقل‌شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «محمد داوری» روز شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۸، در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی برگزار شده و نامبرده به به هشت سال و شش ماه زندان محکوم شده‌بود.

این فعال کارگری، پیش‌تر در تاریخ ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۷، از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده و روز دوشنبه ۵ شهریورماه ۱۳۹۷، با قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بند یک زندان مرکزی یاسوج آزاد شده بود.

«محمد داوری» روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، پس از احضار و حضور دوباره در اطلاعات سپاه این شهر بازداشت و ساعاتی پس از بازجویی آزاد شد.

نامبرده، پیش‌تر در ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۶، به دلیل انتشار مطالب انتقادآمیز در فضای مجازی به نحوه رسیدگی مسئولان به وضعیت معیشتی مردم و نقش سپاه در سقوط پرواز مسافربری تهران – یاسوج، پس از احضار به اداره اطلاعات سپاه بازداشت و در دادگاه به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشویش اذهان عمومی” تفهیم اتهام شده و به زندان مرکزی یاسوج منتقل شده بود.

وی نهایتاً در روز ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۶ با تأمین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و کفالت به صورت موقت از زندان مرکزی یاسوج آزاد شده بود.

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید