محمدرضا معمار صادقی آزاد شد

محمدرضا معمار صادقی از فعالان یک سایت جهانگردی که پیش‌تر به احکام زندان محکوم شده بود، امروز ۱۶ اردیبهشت ۹۹آزاد شد.

آقای معمار صادقی ۱۴ اسفند ۹۸ پس از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، به مرخصی آمد و امروز از طریق وکیل مدافعش آقای امیر رئیسیان مطلع شده که مشمول عفو شده و دیگر لازم نیست به زندان بازگردد.

اطلس زندانهای ایران در این خصوص نوشت، محمدرضا معمار صادقی به عنوان جهانگرد شناخته شده است. او تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی را اسکان داده و در شبکه اجتماعی «کوچ سفرینگ» فعالیت داشته است. کوچ سرفینگ «CouchSurfing» یک سایت جهانی است که در زمینه «مهمان‌نوازی و اقامت رایگان» فعالیت دارد.

آقای معمار صادقی در تاریخ اول شهریور ۱۳۹۵ از سوی ماموران سپاه بدون ارائه حکم جلب، دستگیر شد. او با چشم‌بند و دست‌بند به بازداشتگاه یک الف قرارگاه ثارالله منتقل شد. او پیشتر از دخالت سپاه در فعالیت‌های کاربران ایرانی وبسایت «کوچ سفرینگ» انتقاد کرده‌بود. این فعال فضای مجازی پس از تحمل دو هفته حبس انفرادی ۱۵ شهریور ۹۵ به زندان اوین منتقل و به قرنطینه بند ۴ فرستاده شد و یک روز بعد با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

حدود یکسال بعد در مردادماه ۹۶ آقای معمارصادقی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم و از اتهامات سیاسی دیگر تبرئه شد. شهریور ماه ۹۸ گزارش شد که شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران به ریاست قاضی زرگر، بدون دعوت از او به عنوان متهم، حکم یک سال حبس او را تایید کرده‌است.

۲۷ مهرماه ۹۸ آقای معمار صادقی جهت اجرای حکم به زندان اوین رفت و در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۸ پس از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، به مرخصی آمد و این مرخصی به آزادی او پیوند خورد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید