زندان رجایی شهر کرج: حمزه درویش، زندانی سنی مذهب به مکان نامعلومی منتقل شد

Hamze-Darwish-kampain.info_

حمره درویش، زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران، گزارش ها حاکی است که صبح روز دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹ مسئولان زندان رجایی شهر کرج از زندانیان تست کرونا گرفتند و پس از اتمام تست حمزه درویش مجددا به بخش نگهبانی احضار و به او گفته شده که باید برای تست بزاق دهان فرستاده شود.

به گفته زندانیان، انتقال حمزه درویش در حالی صورت گرفته که در تست اولیه هیچ گونه علائم کرونایی وجود نداشته و حتی دمای بدن او ۳۶ درجه بوده است. با این حال کماکان از سرنوشت او پس از انتقال، اطلاعی در دست نیست.

حمزه درویش به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اقدام علیه امنیت ملی کشور” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی معتقد است: “تنها به علت عدم همکاری با وزارت اطلاعات به احکام زندان محکوم شده و در پرونده‌اش هیچگونه مشکل امنیتی وجود ندارد” و بارها اظهار کرده که “در سال ۹۳ نیروهای داعش با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده و حتی این فرصت را داشته که با تامین ضمانت آزاد باشد و به شغل پرورش بلدرچین مشغول شود”.

با‌ این وجود وی در پرونده‌ای “پرابهام” که به ۱۸ سال حبس محکوم شده و بر اساس قانون تجمیع جرایم باید ۱۵ سال آن را در زندان سپری کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید