کشته و زخمی شدن چهارکولبر بر اثر شلیک مستقیم؛ بر اثر سقوط از ارتفاع یک کولبر جان خود را از دست داد

طی روزهای گذشته دو کولبر به نام‌های کامران مولانیا، لقمان چهارگوشه بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی  و اصابت گلوله در مناطق مرزی استان آذربایجان غربی کشته شدند. کیوان کوثری از کولبران اهل بانه نیز در اثر سقوط از ارتفاعات جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده و ارسالی، طی روزهای شنبه ۲۰ و سه شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، سه کولبر به نام‌های کامران مولانیا، لقمان چهارگوشه و کیوان کوثری بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی و سقوط از ارتفاع در مناطق مرزی استان آذربایجان غربی و کردستان جان خود را از دست دادند.

بر پایه این گزارش صبح روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت، نیروهای مرزبانی در روستای «به‌رده‌پان» سردشت بدون اخطار قبلی گروهی از کولبران را از فاصله نزدیک هدف قراردادند که براثر شلیک مستقیم این نیروها، کامران مولانیا، ۳۲ ساله متاهل و داری فرزند و از اهالی روستای روستای گەوەلان بر اثر اصابت گلوله بر بدنش کشته شد.

همچنین به گزارش سازمان حقوق بشر کردستان در روز شنبه ۲۰ اردیبهشت، نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی در حوالی روستای «بله‌سور سفلی» در شهرستان خوی گروهی از کولبران را هدف شلیک مستقیم گلوله قرار دادند که در نتیجه آن یک کولبر به نام لقمان چهارگوشه کشته و دو نفر دیگر به نام‌های «منصور محمدی» و «میثم محمدی» زخمی شده‌اند. در همان روز شنبه کیوان کوثری، متاهل و پدر دو فرزند در حین کولبری در ارتفاعات مرزی «چومان» بانه بر اثر سقوط از ارتفاع جانش را از دست داد.

کولبر به افرادی اطلاق می‌شود که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی در مناطق مرزی از روی ناچاری و با دریافت دستمزدی ناچیز اقدام به حمل کالا از ایران به عراق و برعکس از نقاط «غیررسمی‌ گمرکی» می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید