بیانیه اتحادیه معلمان انگلیس در محکومیت بازداشت مجدد و پرونده سازی جدید علیه اسماعیل عبدی

«اتحادیه معلمان انگلیس» در بیانیه ای بازداشت مجدد و پرونده سازی جدید علیه «اسماعیل عبدی» فعال کانون صنفی معلمان ایران (تهران) را محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از “معلمان عدالت خواه”، «اتحادیه معلمان انگلیس» با انتشار بیانیه ای، بازداشت مجدد و پرونده سازی جدید علیه «اسماعیل عبدی» فعال کانون صنفی معلمان ایران (تهران) را نقض آشکار حقوق بشر توسط حکومت جمهوری اسلامی دانست و آن را محکوم کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است که:
“ما مطلع شدیم که اسماعیل عبدی، فعال کانون صنفی معلمان ایران (تهران) به زندان بدنام اوین بازگردانده شده است. در یک بی عدالتی وحشتناک نه تنها اسماعیل عبدی به زندان بازگردانده شد تا هفت ماه باقیمانده از مدت شش سال حبس را تمام کند، بلکه اکنون رژیم ۱۰ سال زندان دیگر را نیزپرونده او افزوده است.”

دبیرکل NASUWT دکتر پاتریک روچ گفت:”اسماعیل هیچ جرمی مرتکب نشده است، او صرفاً به دلیل فعالیت مشروع در کانون صنفی معلمان ایران (تهران) به بند کشیده شده است. وی تصمیم به محکوم کردن آقای عبدی به سال های بیشتر زندان را، نقض فاحش حقوق بشر دانست و گفت که این امر به منظور ترساندن اعضای کانون های صنفی معلمان و مدافعان حقوق بشر طراحی شده است.”

وی گفت: “جهان و از جمله اتحادیه معلمان انگلیس NASUWT، با چشم های باز تحرکات حکومت ایران بر علیه فعالین صنفی معلمان و حقوق بشر، را دنبال می کند و اجازه نمی دهد این بی عدالتی غیر انسانی و وحشیانه نادیده گرفته شود. اتحادیه معلمان انگلیس برای مختومه اعلام کردن محکومیت اسماعیل عبدی تلاش می کند و از مقامات ایران می خواهد به همه تشکلات صنفی اجازه دهند تا فعالیت های مشروع خود در دفاع از حقوق معلمان و کارگران را بدون ترس از آزار و اذیت و مجازات انجام دهند.”

«اسماعیل عبدی» معلم محبوس در زندان اوین نخستین بار در روز شنبه ۶ تیرماه ۱۳۹۴،  و پس از وقایع اعتراضی فرهنگیان ایران نسبت به نابسامانی های آموزش و پرورش، به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور برای شرکت در اجلاس جهانی معلمان قصد رفتن به کانادا را داشت که به شکل غیر قانونی بازداشت شد و در دادگاه بدوی در بهمن ماه همان سال با ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم و حکم صادره از سوی شعبه ۳۶  دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.

«اسماعیل عبدی» از سال ۱۳۸۸ بارها به دلیل فعالیت صنفی در قالب کانون صنفی معلمان بازداشت و محاکمه شده و نوزدهم آبان ۱۳۹۵ بدون احضاریه بازداشت و برای تحمل حبس شش ساله به زندان اوین منتقل شد.

او در فروردین‌ماه ۱۳۹۷، برنده جایزه بین‌المللی همبستگی اتحادیه ملی مدیران مدارس و زنان آموزگار بریتانیا در سال ۲۰۱۸ شد.

«اتحادیه مدیران مدرسه و معلمان زن» (NASUWT) بریتانیا در توضیح اهدای این جایزه به عبدی،‌ عضو زندانی هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران نوشته:‌ «این جایزه به آقای عبدی به‌خاطر تعهد او به مبارزه برای حقوق معلمان و برابری آموزشی در ایران اهدا می‌شود.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید