نادر افشاری، فعال مدنی بازداشت شد

نادر افشاری، فعال مدنی ساعاتی پیش پس از حضور در دادگاه انقلاب برای رسیدگی به روند پرونده‌اش بازداشت و به زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نادر افشاری، فعال مدنی ساکن تهران که پیشتر طی حکمی در دادگاه انقلاب تهران به احکام زندان محکوم شده بود، امروز ۱۸ خردادماه پس از مراجعه به دادگاه انقلاب بازداشت شد.

بازداشت آقای افشاری در حالی صورت گرفته که علی‌رغم اعتراض به رای صادره از سوی دادگاه انقلاب که به ریاست قاضی مقیسه بوده، پرونده او به دادگاه تجدیدنظر منتقل نشده است.

منابع آگاه با تایید این خبر بازداشت و عدم ارسال پرونده آقای افشاری به دادگاه تجدیدنظر استان تهران به کمپین گفتند: «قاضی مقیسه برای انتقال پرونده اش به دادگاه تجدیدنظر ممانعت کرده، این رفتار موجب اعتراض وکیل پرونده افشاری شده، و نهایتا قاضی مقیسه گفته متهم را بیاورید تا شخصا با او صحبت کنم و پرونده اش را از اجرای احکام به دادگاه تجدیدنظر منتقل کنم، اما با اینحال پس از حضور در دادگاه بازداشت شد».

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی محمد مقیسه، نادر افشاری را به همراه ۸ فعال مدنی دیگر به نام های سعید اقبالی، بهنام موسیوند، نادر افشاری، محمود معصومی، شقایق محکی، داریوش آبدار، شیما بابایی، مژگان لعلی و سعید صیفی جهان را بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه حکومت» هر کدام به ۶ سال حبس تعزیری و مجموعا به ۵۴ سال زندان محکوم کرده بود.

در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، آقای موسیوند به همراه تعدادی از فعالین مدنی طی یک عملیات سراسری در نقاط مختلف ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند، این افراد پس از بازداشت به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل و بدون دسترسی به وکیل مراحل بازجویی و بازپرسی را طی کرده اند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید