کسری تبریزی شاعر و ترانه‌سرا، توسط دادگاه انقلاب زاهدان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

«کسری تبریزی»، شاعر و دانشجوی رشته ژنتیک، توسط «دادگاه» انقلاب زاهدان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه، «کسری تبریزی» دانشجو و ترانه سرا، با مراجعه به دادگاه انقلاب زاهدان، از صدور حکم ۶ ماه حبس تعزیری مطلع شده و صدور حکم بخش دوم پرونده که با اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی»  در دادگاه کیفری دو زاهدان برگزار شد، به روزهای آینده موکول شده است.

«کسری تبریزی»، اهل خراسان و ساکن اصفهان، دانشجوی فوق لیسانس رشته‌ی ژنتیک در مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ در اصفهان بازداشت و به زاهدان منتقل شد. بازداشت او به دلیل تجمع اعتراضی در دی ماه ۱۳۹۶ در زاهدان  (محل تحصیل او) و نوشته‌های حمایتی‌اش در باره‌ی کودکان کار، زنان و . . . صورت گرفت. پس از ۳۳ روز بازداشت در سلول انفرادی و پایان بازجویی‌ها با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شد.

این شاعر و ترانه سرای جوان، در بازپرسی‌ها متهم به نشر اکاذیب، اقدام علیه امنیت ملی، تشویق به فساد و فحشا در فضای مجازی … شده است. بنا بر ابلاغیه‌هایی که به دست کسرا تبریزی رسیده او در دو دادگاه کیفری و انقلاب در تاریخ‌های ۱۹ فروردین و ۲۹ اردیبهشت امسال محاکمه خواهد شد.

«کسری تبریزی» متولد ۱۳۷۴ شاعر و ترانه‌سراست.«خواب کرخت»، «بی‌سرزمین» و «ریشه‌های سنگ» عناوین کتاب‌های منتشر شده‌ی او است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید