محکومیت آرام و فواد زندی دو فعال کارگری به تحمل زندان

آرام و فواد زندی دو برادر و از فعالان کارگری در سنندج، دیروز دوشنبه ۱۵ تیرماه، از سوی دادگاه انقلاب سنندج هرکدام به تحمل چهار ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو فعال کارگری از سوی «قاضی سعیدی» در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج، به اتهام‌های “اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری” محاکمه و هر کدام به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

گفته شده اتهام “عضویت در کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری” یکی از موارد اتهامی اصلی در پرونده این دو فعال کارگری، در حالی به آنها نسبت داده شده که این دو برادر عضو کمیته مذکور نیستند.

منبع مطلع از وضعیت این دو زندانی درباره فعالیت‌های آنها به کمپین گفته: “این دو برادر در حوزه‌های کارگری و مدنی فعالیت داشته‌اند و از حقوق مدنی به ویژه کارگران و زنان دفاع کرده‌اند.”

«آرام و فواد زندی» پیش‌تر در ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در آستانه اول ماه می روز جهانی کارگر، به دنبال حمله ماموران لباس شخصی به منزلشان بازداشت شدند. آنها سپس در ۹ خردادماه سال جاری، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر کدام از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند.

این دو فعال کارگری در سنندج همچنین در ۲۵ اسفندماه ۱۳۸۹، به مدت یک هفته در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه سنندج نگهداری، تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته بودند.

«آرام و فواد زندی» در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی مبارکی»، به اتهام “برپایی مراسم روز کومله در دامنه کوه آبیدر” به همراه ۹ فعال کارگری دیگر در سنندج، هر کدام به تحمل یک سال زندان محکوم شدند. آنها در نهایت با قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۳۰ میلیون تومان از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید