ممانعت از اعطای مرخصى درمانی به على منبوهى زندانی سیاسى عرب

«على منبوهى» زندانی سیاسى عرب محبوس در زندان شیبان اهواز از حق مرخصی درمانی محروم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «على منبوهى»، زندانی سیاسى عرب اهل شهر حمیدیه که در سال ۱۳۷۸ بازداشت و به اتهام «محاربه با خدا» و «اقدام علیه امنیت کشور» در دادگاه انقلاب اهواز به ۲۵ سال حبس محکوم، و پس از چند سال تبعید در زندان جیرفت کرمان به زندان شیبان اهواز منتقل شده و علیرغم وضعیت جسمانی نامناسب و شیوع ویروس کرونا در زندان از حق مرخصی درمانی محروم است.

با شیوع ویروس کرونا و سرایت آن در زندان‌های ایران و نبود تدابیری مانند قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی و گسترش بیماری در زندان‌ها، همچنین به دلیل عدم اعطای مرخصی به بسیاری از زندانیان، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در گزارشی تحت عنوان “شورش در زندانهای ایران، از پارسیلون خرم آباد تا زندان مرکزی یزد” به این اعتراضات پرداخته و در آن اسامی «علی منبوهی» و «رحیم عفراوى (ابو میثم)» در زندان شیبان یا زندان مرکزى اهواز نیز به چشم می خورد که در جریان اعتراضات زندان شیبان اهواز در اثر ضرب وشکنجه یگان ویژه مجروح شده بودند.

«على منبوهى» به همراه شمارى از فعالان سیاسى عرب اهوازى در سال ۱۳۷۸ بازداشت شدند. برخی از بازداشت شدگان در دادگاه انقلاب اهواز به حکم اعدام محکوم شده و تعدادی از آنها از جمله «على منبوهى» و «رحیم عفراوى» در دادگاه انقلاب به احکام سنگین زندان و اعدام محکوم شدند.

این زندانی سیاسی عرب که به ۲۵ سال زندان محکوم شده است بیشتر دوران محکومیت خویش را در زندان کارون اهواز و زندان مرکزی شهرستان جیرفت کرمان همراه با «رحیم عفراوى» از فعالین عرب اهوازی بازداشت شده در  سال ۱۳۷۸ سپری کردند و اخیراً به زندان شیبان (مجتمع حرفه آموزى اهواز )منتقل شده اند.

«على منبوهی» به دلیل شرایط اسفناک بهداشتی و تغذیه ای و عدم وجود مراقبت های پزشکی در زندان به بیماری های مزمن دیابت و چربى خون مبتلا شده و وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در زندان شرایط را بیشتر از پیش بحرانی کرده است.

همچنین این زندانی سیاسی به دلیل مشکلات قلبی و نیاز به عمل جراحی، از نظر جسمانی در شرایط وخیمی بسر  می برد و علیرغم تلاشهای بسیار خانواده اش، مسؤلان زندان کماکان از اعطای مرخصی درمانی به وی ممانعت می کنند.

 

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید