زندان قرچک ورامین: گزارشی از آخرین وضعیت زهرا صفایی، زندانی سیاسی

زهرا صفایی، زندانی سیاسی است که در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شود؛ این زندانی در طی چندماه گذشته بارها توسط نهادهای امنیتی بازداشت و با تامین وثیقه آزاد شده بود، در آخرین مورد خانم صفایی در اوایل مردادماه بعد از حضور در دادگاه بازداشت و به زندان منتقل شد. این گزارش به شرح آخرین وضعیت این زندانی می‌پردازد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زهرا صفایی زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین که در ۵ مردادماه امسال به دنبال حضور در دادسرای اوین برای بررسی روند پرونده خود و دخترش پرستو معینی بازداشت و روز دوشنبه ۶ مرداد ۹۹ به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود، در قرنطینه زندان قرچک نگهداری ‌می‌شود.

منابع نزدیک به خانم صفایی در گفتگو با گزارشگر کمپین اطلاع دادند که میزان وثیقه خانم صفایی از ۳۰۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین این منابع گزارش دادند که خانم صفایی اعلام کرده، اگر به بند عمومی زندان منتقل نشود، حتما از امشب ۱۳ مردادماه ۹۹ دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی به همراه فروع تقی پور  و مادرش نسیم جباری در ۵ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. نسیم جباری در آستانه نوروز با تامین قرار وثیقه از زندان آزاد شد و زهرا صفایی نیز در تاریخ ۸ تیرماه با تامین قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شده بود.

گزارش شده که از میان این افراد پرستو معینی و فروغ تقی پور نیز کماکان در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شود.

اتهام این شهروندان “همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران” عنوان شده است.

زهرا صفایی قبل تر نیز بارها سابقه بازداشت و زندان را در کارنامه خود داشت. خانم صفایی در سال ۸۵ بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود و در دهه شصت نیز مدتی به عنوان فعال سیاسی در زندان بود.

پدر زهرا صفایی نیز در سال ۶۰ به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران» اعدام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید