وضعیت نامناسب روحی و جسمی محمد امین آگوشی پس از به پایان دادن زندگی دخترش

«محمد امین آگوشی» معلم بازنشته و زندانی سیاسی  که چندی پیش به مرخصی اعزام شده بود در شرایط روحی و جسمی بسیار بدی قرار دارد. پزشک قانونی بازگشت این زندانی را به زندان در وضعیت کنونی نامساعد گزارش کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد امین آگوشی»، زندانی سیاسی زندان زاهدان،که پس از شنیدن خبر پایان دادن زندگی دخترش «کانی آگوشی» و اعزام وی به مرخصی جهت تحویل پیکر فرزندش و شرکت در مراسم خاکسپاری در شرایط روحی و جسمی بسیار بدی به سر می برد.
این زندانی سیاسی در مصاحبه ای با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته است:
“پس از آنکە جهت تحویل گرفتن جنازە دخترم بە پزشکی قانونی مراجعه کردم،پس از آن یک سری آزمایشات را انجام دادم،و متوجە شدم کە دچار یک سری مشکلات جسمی هستم کە تاکنون ازآنها بی‌خبر بودەام.”
وی در ادامه گفت ” طی این آزمایشات مشخص شدە است کە دچارە کم خونی شدید، مشکلات مغز و اعصاب هستم،کە در بخش بهداشتی شهرستان پیرانشهر بە اینجانب گواهی شدە است کە باید به مدت یک ماە جهت ادامە درمان هر روز بە پزشک مراجعە کنم”
این در حالی است کە «محمد امین آگوشی» پس از شنیدن خبر پایان دادن زندگی دخترش طی این مدت اخیر ١٣ کیلو وزن کم کردە است.
دختر این زندانی سیاسی «کانی آگوشی» ۲۲ ساله دانشجوی سال چهارم دانشگاه پس از فوت مادرش با برادر خود «جمال آگوشی» زندگی می کرد.وی پس از،از دست دادن مادر و زندانی شدن پدرش در روز سه شنبه ۹ تیر ماه ۱۳۹۴ خود را از درب منزلشان درر شهر پیرانشهر حلق آویز کردو به زندگی خود پایان داد.
پیش تر در سال گذشته همسر معلم بازنشسته زندانی «محمد امین آگوشی» به کُما رفت و پس از ۱ ماه بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های پیرانشهر درگذشت.
این زندانی سیاسی به همراه «ایرج محمدی» و «احمد پولادخانی» اهل پیرانشهر به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام در سال ۸۶ بازداشت شدند.
وی پس از تحمل بیش ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.
حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده ایشان به جریان افتاده و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید