زندان ارومیه: حامد قره اوغلانی از شرایط نامناسب زندان در شرایط کرونایی خبر داد

حامد قره اوغلانی

حامد قره اوغلانی زندانی سیاسی که در زندان ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می‌کند با انتشار فایل صوتی که به دست کمپین رسیده، شرایط  زندانیان در دوران کرونا را وحشتناک خواند و گفت که او نیز علائم این بیماری را دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حامد قره‌اوغلانی زندانی محبوس در زندان ارومیه با انتشار فایلی صوتی از علائم مشکوک به کووید۱۹ خود و عدم رسیدگی مؤثر مسئولان زندان ارومیه خبر داده‌ است.

بنا بر اعلام یک منبع نزدیک به خانواده این فعال مدنی تُرک (آذربایجانی)، وی ۷ تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۲۰ روز بازجویی در اداره اطلاعات ارومیه به زندان این شهر منتقل‌شده است.

حامد قره‌اوغلانی در فایل صوتی منتشرشده شرایط نگهداری زندانیان و وضعیت بهداشتی زندان ارومیه را «ناگوار و وحشتناک» توصیف کرده است. آقای قره‌اوغلانی درحالی‌که به دلیل سرفه‌های ممتد به‌سختی جملات خود را کامل ادا می‌کند در این فایل صوتی می‌گوید: «من از مسئولین زندان دیگر هیچ انتظاری ندارم و فقط از مردم تقاضا دارم …(سرفه شدید) این زندان شرایط مناسبی برای زندانیان ندارد و اوضاع بهداشتی بسیار نامطلوب است و ظرفیت زندان بسیار بسیار کمتر از جمعیتی است که در زندان هستند.»

حامد قره‌اوغلانی در ادامه این فایل صوتی از مراجعه خود به پزشک زندان و علائم مشکوک به کووید۱۹ خبر داده و در پایان با توجه به عدم رسیدگی مناسب پزشکی در زندان ارومیه گفته است: «من نگران هم‌بندی‌های خودم هم هستم، آن‌ها فرزندان همین آب خاک هستند و قرار است به جامعه برگردند. لطفاً این‌ها را هم فراموش نکنید.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید