دادگاه تجدیدنظر: تایید محکومیت ۳۶ سال زندان برای ارشیا نقوی و شهین خاکپور

دادگاه تجدیدنظر حکم ۳۶ سال زندان ارشیا نقوی انارکی و شهین خاکپور، دو فعال مدنی را عینا تأیید کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه تجدیدنظر استان کرمان حکم زندان دو شهروند را که پیشتر به اتهام های امنیتی و سیاسی به احکام زندان محکوم شده بودند را عینا تایید کرد.

بر اساس این حکم، هر یک از آنها بر اساس قانون تجمیع مجازات باید ۱۰ سال حبس بگذرانند.

شهین خاکپور، شهروند ساکن شیراز ۷ خرداد ۹۸ و هنگام بازدید از خانواده‌اش در کرمان بازداشت شد. ارشیا نقوی، شهروند ساکن بندرعباس نیز پیش از شهین خاکپور و در محل سکونت‌اش بازداشت و به کرمان منتقل شد.

احمد قربانی، رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرمان ۸ مرداد ۱۳۹۹ هر یک از این دو فعال مدنی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره گروه‌های مخالف نظام» به ۱۰ سال حبس، به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس، به اتهام «توهین به آیت الله خمینی و رهبری» به ۲ سال حبس، و بالاخره به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس محکوم کرد.

حکم شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان کرمان برای رسیدگی به پرونده ارشیا نقوی و شهین خاکپور که ۲۰ شهریورماه صادر شده است، هیچ تغییری در این حکم نداده است.

رادیو زمانه گزارش داده وکلای هر دو متهم خواهان تجدیدنظر در این حکم شده بودند و روند دادرسی را ناعادلانه توصیف کرده بودند. اما این دادگاه بدون حضور وکلا برگزار شد.

ندا نعمت‌الله‌زاده وکیل متهمان به دلیل فشارها و موانع از این پرونده انصراف داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید