ارسلان هدایتی، فعال مدنی کُرد از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شد

ارسلان هدایتی، فعال مدنی کُرد اهل شهرستان قروه به صورت مشروط از زندان دیزل‌آباد کرمانشاه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ارسلان هدایتی، کنشگر مدنی کُرد که از سوی دادگاه تجدید نظر کرمانشاه به ۴ ماه حبس محکوم شده و روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم حبس تعزیری خود را به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه معرفی کرده بود، روز یکشنبه ۴ آبان ماه ۱۳۹۹، به صورت مشروط و با اعمال شاقە از زندان آزاد شد.

ارسلان هدایتی با انتشار این خبر  در صفحە شخصی خود نوشت: «سال نود و هفت ۶۶ روز بازداشت و اینبار هم ٣۴ روز حبس جمعا ١٠٠ روز شد و بیست روز آخر را پایان حبسم دادند اما مشروط بر ده روز کارگری در زندان از ساعت شش صبح گاها تا شش غروب! هیچ کجای دادنامه من ننوشته بود شما به اعمال شاقه هم محکوم شده‌اید!».

این شهروند کُرد اهل شهرستان قروه، که از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه به ریاست شاهرخ مرادی از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

این حکم در دادگاه تجدید نظر کرمانشاه به ۴ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

وی روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم حبس تعزیری خود را به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه معرفی کرد.

ارسلان هدایتی به همراه ۳ فعال مدنی کُرد دیگر به نام‌های اردشیر موسوی، شهریار طهماسبی و مصطفی باقری آشنا روز پنج شنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۷، طی یک اقدام هماهنگ از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از ۲ ماه نگهداری در شرایط سخت و سلول انفرادی بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه کرمانشاه با قرار وثیقه‌های سنگین از زندان دیزل‌آباد این شهر آزاد شده بودند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات این ۴ فعال مدنی کُرد توسط شعبە دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه برگزار شد.

مصطفی احمدیان وکیل این فعالان کُرد در خرداد امسال پس از صدور حکم در شعبه دوم دادگاه انقلاب گفته بود: «در این پرونده اتهامات متعدد و سنگینی از جمله عضویت در گروه‌های مخالف نظام، تشکیل و اداره جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور، اجتماع و تبانی به قصد اقدام‌ علیه امنیت ملی و نیز توهین به رهبری به موکلانم نسبت داده شده بود که خوشبختانه با رعایت دقیق اصول دادرسی و رعایت انصاف قضایی از سوی شاهرخ مرادی، ریاست شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه، آنها از تمامی این اتهامات تبرئه شدند و تنها در یک مورد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام هر یک به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.»

نهایتاً حکم ۹ ماه حبس تعزیری ارسلان هدایتی، اردشیر موسوی،شهریار طهماسبی و مصطفی باقری آشنا که پیشتر از سوی شعبە دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه صادر شده بود در دادگاه تجدید نظر کرمانشاه به ۴ ماه حبس کاهش یافت.

وکیل این فعالان کُرد ضمن تایید این خبر گفته بود: «در شعبه ۱۸ تجدید نظر که حسب اعتراض ما پرونده به آن شعبه ارجاع گردیده پس از تشکیل جلسه و استماع دفاعیات در روز ۱ شهریور، نهایتا حکم ۹ ماه به ۴ ماه کاهش پیدا کرد.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید