نیشکر هفت تپه: چهار تن از کارگران بازداشت شده با تامین وثیقه آزاد شدند

گزارش ها حاکی است که چهار کارگر نیشکر ‎هفت تپه پس‌از شش ‌روز بازداشت شب گذشته با قرار وثیقه از زندان دزفول آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شب گذشته ۱۴ آبان‌ماه ۹۹ یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری چهار کارگر بازداشت شده شرکت نیشکر هفت تپه با تامین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان دزفول آزاد شد.

پرونده این افراد در شعبه ۱۰۱ دادگاه‌های کیفری ۲ شهرستان شوش است.

روز شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۹، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، با انتشار مطلبی از انتقال چهار کارگر بازداشتی پس از سه روز بازداشت در اداره پلیس آگاهی شوش، به زندان دزفول خبر داده بود.

 ابراهیم عباسی منجزی و یوسف بهمنی  پیشتر نیز در صبح سه شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹، در سی امین روز اعتراض کارگران این شرکت برای پیگیری مطالباتشان توسط ماموران امنیتی بازداشت و در ۲۵ تیر ۱۳۹۹، با تودیع قرار کفالت آزاد شده بودند.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه که در حال حاضر نیز ادامه دارد از ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۷، در حالی شدت گرفت که در آن زمان گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شده‌بود.

صدها کارگر، شرکت نیشکر هفت‌تپه، در آن زمان بیش از یک‌ماه در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت و عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایشان و همینطور معوقات مزدی خود، دست به اعتصاب زده‌‌ بودند.

در آن زمان شدت دامنه اعتراضات افزایش یافت و خانواده‌های کارگران شرکت هفت‌تپه نیز به خیابان‌های شهر شوش نیز کشیده شده بود و ضمن برپایی تجمع با سر دادن شعارهایی مطالبات‌شان را خواستار شده‌بودند.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد و از زمان واگذاری این مجتمع کارگران بیش از صدها بار تجمع و اعتصاب کرده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید