اداره مهاجرت ترکیه: نسیبه شمسایی با گذرنامه جعلی بازداشت شد

اداره مهاجرت ترکیه با انتشار بیانیه ای درباره نسیبه شمسایی کنشگر مدنی ایرانی که چند روز پیش در ترکیه بازداشت شد نوشت که خانم  شمسایی با گذرنامه جعلی کشور آلمان در فرودگاه استانبول بازداشت شده است.

نسیبه شمسایی به اتهام ورود غیرقانونی به ترکیه و اقدام به استفاده از گذرنامه جعلی برای خروج از کشور  پنج‌شنبه، ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۹۹، دستگیر شد.

خامم شمسایی روز دوشنبه، ۱۹آبان۱۳۹۹، به کمپ پناهجویان شهر «ادیرنه» منتقل شده است.

اداره مهاجرت ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با برخی گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی در مورد «اخراج» نسیبه شمسایی نوشت: «شخص مورد نظر در تاریخ ۵ نوامبر با گذرنامه‌ای متعلق به فرد دیگر که مهر ورود و خروج جعلی خورده است، در فرودگاه بین‌المللی استانبول پیش از پرواز به ایتالیا دستگیر و به مرکز ارجاع در ادیرنه منتقل شده است.»

طبق این بیانیه، روند قضایی و اداری در مورد شمسایی به دلیل جعل مدرک، ورود غیرقانونی به ترکیه و تلاش برای خروج با مدرک جعلی از کشور ادامه دارد.

اداره مهاجرت ترکیه همچنین اعلام کرده که خانم شمسایی تاکنون در زمینه درخواست حفاظت بین‌المللی (پناهجویی) اقدامی نکرده است.

نسیبه شمسایی فعال مدنی و از مخالفان حجاب اجباری است که به اتهام‌های «توهین به مقدسات اسلام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ارتباط یا شبکه برانداز و معاند خارج از کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «فراهم آوردن و تشویق به فساد از طریق کشف حجاب در اماکن عمومی» در سال ۹۸ به مراجع قضایی احضار شده و قبل از تشکیل جلسه دادگاه از کشور خارج شده است.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید