کرمانشاه: ادامه بازداشت آنیسا جعفری، کنشگر فرهنگی

آنیسا جعفری، مدرس زبان کُردی ساکن اسلام آبادغرب استان کرمانشاه که در روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، همچنان در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،آنیسا جعفری، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی و مدرس زبان کُردی روز ۳ آذرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی در اسلام‌آباد غرب بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

گزارش شده از زمان بازداشت، تاکنون خانم جعفری تنها یکبار در تماسی کوتاه موفق به گفتگو با خانواده خود شده و در آن تماس از وضعیت خود در بازداشت ابراز نگرانی کرده است.

کمپین پیشتر گزارش داده بود که در زمان بازداشت آنیسا جعفری ماموران امنیتی بدون ارائه حکم قضایی بصورت مسلح وارد منزل شده و اقدام به تفتیش لوازم منزل پدری این کنشگر فرهنگی کرده‌اند. در این تفتیش شماری از اقلام شخصی خانم جعفری از جمله لب‌تاب، تلفن همراه و کتاب های او توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

پیشتر نیز در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۸ آنیسا جعفری توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و با قرار کفالت آزاد شده بود.

آنیسا جعفری ۲۷ ساله و دارای لیسانس ادبیات انگلیسی و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی است؛ او از کنشگران فرهنگی، نویسنده و مدرس زبان کُردی است. خانم جعفری عضو شورای نویسندگان ادبی (ژ) است، این انجمن در آلمان مجوز گرفته و تاکنون سه شماره آن به صورت آکادمیک و با محتوی کاملا ادبی منتشر شده است.

اسلام‌آباد غرب با نام های پیشین شاه‌آباد غرب و هارون‌آباد از شهرهای استان کرمانشاه است. این شهر به لحاظ جمعیت دومین شهر استان کرمانشاه بعد از شهر کرمانشاه شناخته می‌شود و همچنین به پایتخت جنگلهای بلوط ایران معروف است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل