گزارشی از آخرین وضعیت محمد صابر ملک رئیسی در زندان اردبیل

محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی بلوچ که در زندان اردبیل دوران محکومیت خود را می‌گذراند از بیماری هموروئید رنج می‌برد؛ آقای ملک رئیسی دوران محکومیت خود را بصورت تبعیدی در این زندان می‌گذراند، او این روزها از حق درمان و رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد صابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی بلوچ که در اندرزگاه ۷ زندان مرکزی اردبیل دوران محکومیت خود را در تبعید سپری می‌کند از حق درمان و رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی از بیماری هموروئید رنج می‌برد و باوجود تائید پزشک متخصص و صدور گواهی از سوی پزشکی قانونی، این زندانی همچنان در وضعیت بلاتکلیف از حق درمان برای انجام کارهای عمل جراحی محروم مانده است.

محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی بلوچ درحال حاضر دهمین سال از دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را در بند هفت زندان اردبیل، هزاران کیلومتر دور‌تر از محل زندگیش، چابهار، سپری می‌کند.

او در ۲ مهرماه ۱۳۸۸ در سن ۱۷ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر، محاکمه و از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد. آقای ملک رئیسی هم اکنون ایام محکومیت خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کند.

مادر محمدصابرملک رئیسی در طول این مدت تنها دو بار توانسته به ملاقات پسرش به اردبیل برود. پدر این زندانی بلوچ در تبعید هم فلج است و قادر به راه رفتن نیست. پدر محمدصابر از زمانی که پسرش به زندان اردبیل منتقل شد او را ندیده است. به دلیل هزینه رفت و آمد و دور بودن مسافت میان چابهار و اردبیل خانواده او امکان ملاقات و رفتن به اردبیل را ندارند.

گل بی‌بی ملک‌رئیسی، مادر این زندانی محبوس در زندان اردبیل، پیش تر در مصاحبه با کمپین حقوق بشر گفته بود، «صابر آذر ماه اعتصاب غذا کرده بود، کتک‌اش زدند و یک چشم‌اش ماهها است نمی‌بیند. خیلی شکنجه شده و مریض است. از سال ۸۸ زندان است و تا حالا فقط دو بار او را دیده ایم و چشم مان همیشه به تلفن است که گاهی زنگ می زند، وضعیت جسمانی بچه من بحرانی است اما حتی برای مرخصی هم می‌گویند باید برادرش خود را معرفی کند که به او مرخصی استعلاجی بدهیم. بچه‌ام را زندانی کردند و گفتند برادرش بیاید خودش را معرفی کند او را آزادش می‌کنیم. ۱۷ سال زندان دادند و حالا برای مرخصی هم باز می‌گویند برادرش بیاید.»

گزارش شده است، برادر بزرگ‌تر صابر در پاکستان است و به اتهام همکاری با جندالله تحت تعقیب وزارت اطلاعات است، صابر تابستان ۱۳۸۸ به پاکستان به دیدار برادرش رفته و در بازگشت به اتهام همکاری با جندالله و خروج غیرقانونی بازداشت وبه  اداره اطلاعات زاهدان برای بازجویی و پس از آن به زندان زاهدان منتقل شد، وی در هنگام بازداشت دانش آموز دوم دبیرستان بوده است.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید