امیر پورنگ سرمدی طهرانی برای تحمل حبس به زندان رفت

امیر پورنگ سرمدی طهرانی، شهروند ساکن بابلسر روز گذشته پس از بازداشت برای اجرای حکم به زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۱۲ آذرماه ۹۹ امیرپورنگ سرمدی طهرانی برای اجرای حکم ۵ سال حبس در بابلسر بازداشت و به زندان بابل منتقل شد.

این خبر را علی شریف‌زاده، وکیل پرونده آقای سرمدی با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود تایید کرده است.

روز چهارشنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۸، امیر پورنگ سرمدی طهرانی طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی بابت اتهامات «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به هشت سال زندان محکوم شد.

بر اساس این گزارش آقای سرمدی طهرانی، بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ۵ سال زندان، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان و از بابت اتهام «توهین به رهبری» به دو سال زندان محکوم‌شده است که در صورت تأیید نهایی این حکم و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در مورد وی اجرا خواهد شد.

یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت آقای سرمدی طهرانی به کمپین گفته بود: «روز پنجشنبه ۳ مرداد ۹۸، آقای سرمدی توسط مأموران امنیتی در بابلسر بازداشت و  جهت بازجویی تحت‌الحفظ به تهران و بازداشتگاه پاوا (پلیس اطلاعات و امنیت) منتقل و پس از پنج روز به بند یک ـ الف اطلاعات سپاه در شرق تهران منتقل شد.

این شهروند پس از دو هفته از بازداشتگاه یک ـ الف اطلاعات سپاه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین منتقل و اتهامات «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» از سوی بازپرس نصیری پور به وی تفهیم و قرار بازداشت موقت ایشان به‌قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تبدیل و به زندان اوین منتقل شد.

به گفته این منبع آگاه، علیرغم صدور قرار وثیقه تا دو هفته شعبه مذکور از قبول وثیقه خودداری کرده و با پیگیری‌های خانواده و تأمین قرار وثیقه، آقای سرمدی طهرانی در شهریورماه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

لازم به توضیح است که یاسین جمالی کسرینه و عطا الله رضایی، ازدیگر «متهمان» این پرونده، در تاریخ ۴ دی ماه ۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ترتیب به ۱۴ سال و نیم و ۸ سال زندان محکوم شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید