گروهی از کارشناسان سازمان ملل: نسرین ستوده را آزاد کنید

جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن خواستار آزادی نسرین ستوده گفته‌اند که بازگرداندن خانم ستوده به زندان می‌تواند «عواقب جانی» برای او داشته باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل طی انتشار بیانیه‌ای با اشاره به ابتلای خانم ستوده به کووید۱۹ هشدار داده‌اند که مسئولان ایرانی با بازگرداندن او به زندان دست به اقدامی زده‌اند که می‌تواند «عواقب جانی» برای خانم ستوده داشته باشد.

این کارشناسان حقوق‌بشر سازمان‌ملل متحد بازگرداندن نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر ایرانی، به زندان را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری او از زندان شدند.

در این بیانیه از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند تا اجازه دهند او از مراقبت‌های درمانی و استراحت مورد نیاز برخوردار شود.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از این که مسئولان ایران با وجود درخواست‌های سازمان ملل و جامعه جهانی، همچنان فعالیت‌های نسرین ستوده در دفاع از حقوق بشر را جرم می‌دانند، ابراز تاسف عمیق کردند.

رضا خندان همسر نسرین ستوده چهارشنبه هفته گذشته در توییتی نوشت، «با وجود این که پزشکی قانونی مرخصی نسرین را دو هفته دیگر تمدید کرده بود، امروز اعلام کردند او باید به زندان (قرچک) برگردد.»

نسرین ستوده در مجموع به ۳۸ سال زندان محکوم شده است، اما پس از سپری کردن دوازده سال از محکومیت خود در زندان، به صورت «مشروط» آزاد خواهد شد. او از خرداد ۱۳۹۷ تا کنون زندانی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید