صدور احکام زندان برای کامیل احمدی به اتهام «همکاری با دولت متخاصم»

کامیل احمدی پژوهشگر ایرانی که در آبان‌ماه سال گذشته با قرار وثیقه آزاد شده بود، طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال زندان تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران طی حکمی کامیل احمدی، نویسنده، مردم‌شناس و پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی را به احکام زندان محکوم کرد.

این حکم به اتهام «همکاری با دولت متخاصم» صادر شده است.

امیر رئیسیان وکیل آقای احمدی اعلام کرده است که نسبت به این حکم اعتراض می‌کند.

کامیل احمدی در تاریخ ۲۰ مردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸ با تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.

کامیل احمدی شهروند ایرانی ـ بریتانیایی ساکن تهران است که به دلیل پژوهش‌ها و فعالیت‌هایش در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر «جنسیت»، «کودکان» و «اقلیت‌ها» برنده جایزه ادبیات و علوم انسانى بنیاد جهانى صلح در دانشگاه جرج واشنگتن شده بود.

یکی از آخرین پژوهش‎‌های کامیل احمدی تحت عنوان «داستان شهر ممنوعه» که در رابطه با جامعه دگرباشان ایرانی است به تازگی توسط انتشارات «مهری» در لندن منتشر شده است.

آقای احمدی به عنوان مردم شناس و پژوهشگر اخیرا با رسانه‌های ایران گفتگوهایی انجام داده بود و از جمله به ایسنا گفته بود که بر اساس پژوهش انجام شده حدود ۱۴ هزار زباله گرد غیررسمی در کشور وجود دارد و ۸۹ درصد زباله گرد‌ها «مهاجران غیرقانونی» هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید