لمیاء حمادی، فعال فرهنگی عرب برای تحمل حبس بازداشت شد

لمیاء حمادی، نویسنده و فعال رسانه ای برای تحمل ۷ سال حبس تعزیری بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، لمیاء حمادی(عبیات)، فعال ادبی عرب که از سوی شعبه دادگاه انقلاب اهواز به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹، برای تحمل دوران محکومیت حبس بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شده است.

این فعال مدنی عرب در مهرماه ۱۳۹۷، در جریان بازداشت های زنجیره ای به بهانه حمله مسلحانه به مقر رژه نیروهای نظامی در اهواز در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷، بازداشت شده بود.

وی پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی به یکی از بازداشتگاه های امنیتی سازمان اطلاعات اهواز منتقل شد.

این فعال فرهنگی، پس از مدتی جهت تکمیل مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بند۲ الف سپاه واقع در زندان اوین در تهران منتقل شده بود.

پس از تحمل ۱ سال و ۶ ماه بازجویی های فشرده و بلاتکلیفی خانم حمادی در فروردین ماه ۱۳۹۸، از بند امنیتی ۲ الف سپاه در زندان اوین به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

لمیاء حمادی، روز جمعه ۸ فروردین ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه ۴ میلیارد تومانی به صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان سپیدار اهواز آزاد شد.

بر اساس گزارش کریم دحیمی، فعال حقوق بشر، لمیاء حمادی در جلسه دادگاه رسیدگی با اتهام اقدام علیه امنیت ملی «بغی» از سوی دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شده بود.

سپس با اعلام تجدیدنظرخواهی و ارجاع پرونده به شعبه دیوان عالی کشور حکم اعدام وی لغو شد.

پس از ارجاع پرونده به شعبه هم عرض این فعال ادبی عرب به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی، ۷ سال حبس تعزیری در خصوص این شهروند عرب قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید