مژگان اسکندری، زندانی سیاسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد

مژگان اسکندری، زندانی سیاسی پیش از اتمام محکومیت حبس به صورت مشروط از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مژگان اسکندری زندانی سیاسی و از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، که در مرحله تجدیدنظرخواهی به ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، با اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به صورت مشروط از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

این زندانی سیاسی، متهم ردیف چهارم پرونده امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه معترض محکوم به اعدام اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، است.

خانم اسکندری توسط دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی محاکمه و از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق حضور در تجمعات غیرقانونی» به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم صادره در دادگاه بدوی با اعلام تسلیم به رای به ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

در همان پرونده، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام «مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» به اعدام محکوم شدند.

در جریان برگزاری اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، مژگان اسکندری به دلیل آشنایی با محمد رجبی، سعید تمجیدی و امیرحسین مرادی، توسط نیروهای امنیتی در محدوده ستارخان تهران بازداشت شد.

وی پس از انتقال به سلول انفرادی و طی مراحل بازجویی و تکمیل پرونده به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

مژگان اسکندری، زندانی سیاسی پس از مدتی جهت تحمل دوران محکومیت حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید