حمید حاج جعفری کاشانی، داور سابق فوتسال به حبس و کار اجباری محکوم شد

حمید حاج جعفری کاشانی، داور سابق فوتسال و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به حبس، محرومیت اجتماعی و کار اجباری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمید حاج جعفری کاشانی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام های «اجتماع و تبانی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۴ سال و ۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران این زندانی سیاسی را در بخش مجازات تکمیلی به ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و کار اجباری در بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدت ۲ ماه محکوم کرده است.

در صورت تایید حکم صادره توسط دادگاه بدوی در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری در خصوص این فعال مدنی قابل اجرا خواهد بود.

حمید حاج جعفری کاشانی، اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، با اتهام «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام به۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این فعال مدنی زندانی روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۸، با توجه به شرایط همه گیری کرونا به مرخصی اعزام شد.

وی پس از چند هفته به دلیل گذراندن بیش از نیمی از حکم حبس، مشمول عفو شده و از زندان آزاد شد.

حمید حاج جعفر کاشانی مجدداً در پاییز ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آقای کاشانی پیشتر از همبندان سهیل عربی زندانی سیاسی بوده و چندین بار در اعتراض به وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی دیگر دست به اعتصاب غذا و صدور بیانیه زده بودند.

حمید حاج جعفری کاشانی سالیان متمادی با بازی در رده های پایه فوتبال و قضاوت در سطح اول فوتبال و فوتسال کشور چهره ای شناخته شده در فدراسیون فوتبال ایران به شمار می رود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل