رسول رشیدی و منصور دودکانلو، زندانیان عقیدتی کُرد با تودیع وثیقه آزاد شدند

رسول رشیدی و منصور دودکانلو میلان، زندانیان عقیدتی محبوس در زندان مرکزی ارومیە با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو شهروند سنی مذهب کُرد که بهمن ماه ۱۳۹۸،
توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه در مجموع به ۳۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، پس از بررسی و نقض پرونده از سوی دیوان عالی کشور، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان دادرسی مجدد از زندان ارومیه آزاد شدند.

دیوان عالی کشور پس از بررسی با نقض پرونده، آن را جهت بررسی مجدد به شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه به عنوان شعبه هم‌عرض ارجاع داده است.

این زندانیان عقیدتی، با تودیع قرار وثیقه به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان به صورت موقت و تا پایان دادرسی مجدد به صورت موقت از زندان آزاد شده اند.

جلسه دادسی این فعالان مذهبی، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو در بهمن ماه ۱۳۹۸، برگزار شد.

رسول رشیدی به اتهام «عضویت در گروه‌های سلفی» به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

منصور دودکانلو میلان از بابت اتهام «عضویت در گروه‌های سلفی» به ۱۵ سال حبس، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال حبس و از بابت «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال و در مجموع به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

رسول رشیدی روز پنج شنبە ١٠ مردادماه ۱۳۹۸، و منصور دودکانلو میلان روز چهارشنبە ١۶ مردادماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای ادارە اطلاعات سلماس بازداشت شدند.

آنها پس از بازداشت جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند.

این زندانیان عقیدتی کُرد، پس از پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بودند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید