محمدسمیع خادم، فعال مذهبی کُرد از زندان ارومیه آزاد شد

محمدسمیع خادم، فعال سنی مذهب کُرد پیش از پایان دوران محکومیت حبس به صورت زود هنگام از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدسمیع خادم، زندانی عقیدتی که برای سپری کردن دوران محکومیت ۶ ماه حبس تعزیری، روز یکشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹، به بند سیاسی زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود، امروز چهارشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، پیش از پایان دوران محکومیت حبس به صورت زود هنگام از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده است.

اواسط آذرماه ۱۳۹۹، این فعال مذهبی اهل سنت توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده بود.

او روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی‌ از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به بند قرنطینه زندان این شهر منتقل شد.

روز یکشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹، این زندانی عقیدتی پس از سپری کردن ۵ روز در بند قرنطینه به بند سیاسی زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود.

محمدسمیع خادم، پیشتر نیز در سال ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

این شهروند کُرد اهل شهرستان اشنویه، پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام بعد از گذشت یک ماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا اتمام امور دادرسی آزاد شد.

شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه، محمدسمیع خاده را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام و به نفع گروه‌های سلفی» به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

به نقل از کُردپا، هویت محمدسمیع خادم، ۲۶ ساله، متاهل و شهروند سنی مذهب اهل شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی احراز شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید