محمد ابوالحسنی، فعال مدنی از زندان اوین آزاد شد

محمد ابوالحسنی، فعال مدنی که دوران محکومیت حبس را از بابت پرونده پیشین در زندان اوین به پایان رسانده با تودیع قرار وثیقه از بابت پرونده جدید از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد ابوالحسنی پس از پایان دوره محکومیت در پرونده پیشین روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه از بابت پرونده جدید که در زندان برای وی گشوده شده از زندان اوین آزاد شده است.

آزادی این فعال مدنی با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا اعلام حکم دادگاه تجدید نظر در خصوص پرونده جدید او صورت گرفته است.

محمد ابوالحسنی، روز چهارشنبه ۲۳ مردادماه ۱۳۹۸، با حکم شعبه ۲۸ دادسرای انقلاب تهران توسط نیروهای امنیتی در قزوین بازداشت شده بود.

این فعال مدنی، روز ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی با اتهام «اجتماع و تبانی» به  ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پرونده جدید عیله محمد ابوالحسنی، روز ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸، با شکایت علی اکبر حیدری فر، معاون سابق دادستانی گشوده شد.

بر اساس گزارش ها، پس از مشاجره لفظی، تهدید و توهین به محمد ابوالحسنی توسط علی اکبر حیدری فر، معاون سابق دادستانی، طی تنظیم شکایتی، پرونده جدیدی برای آقای ابوالحسنی گشوده بود.

در پی این درگیری لفظی مسئولین زندان، این فعال مدنی را تهدید به انتقال به زندان تهران بزرگ کرده بودند.

محمد ابوالحسنی در پرونده جدید قضایی از سوی شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۳۸ تهران، به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروهها و ۲ سال ممنوعیت از حضور در فضای مجازی محکوم شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، روز چهارشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی را از بابت پرونده جدیدی که در زندان برایشان گشوده شده بود، محاکمه کرد.

محمد ابوالحسنی در این پرونده از بابت برقراری ارتباط تلفنی با آرشام رضایی و انتقال اخبار داخل زندان اوین به این زندانی سیاسی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعزام شده بود.

در این پرونده شکیلا منفرد به ۶ سال حبس تعزیری و آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی هر کدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شده بودند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل