بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی در بیمارستان درگذشت

بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی چهار روز پس از انتقال به بیمارستان لقمان درگذشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهنام محجوبی درویش گنابادی محبوس در زندان اوین که روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، در پی مسمومیت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود، روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، در بیمارستان لقمان، درگذشت.

آقای محجوبی تحت نظر روانپزشک قرار داشت و پیشتر پزشکی قانونی گواهی عدم تحمل کیفر برای او صادر کرده بود.

پزشک معالج آقای محجوبی به بستگان او گفته بود: سطح هوشیاری او ۳ بوده و تنها با دستگاه قادر به تنفس است.

پوریا نوری، درویش گنابادی و زندانی سابق با انتشار مطلبی در صفحه شخصی توئیتر خود خبر درگذشت بهنام محجوبی را تائید کرد و گفت: «بهنام محجوبی، متولد ۱۳۶۶ از دراویش زندانی، چشم از جهان فرو بست.»

روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، بهنام محجوبی به دلیل مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان لقمان منتقل شده بود.

بر اساس اظهارات یک منبع نزدیک به خانواده بهنام محجوبی او جمعه شب به بهداری زندان منتقل و به دلیل نبود پزشک به او داروی خواب آور داده شده بود.

این منبع در ادامه گفته بود: داروی خواب آور منجر به وخامت حال آقای محجوبی و کاهش سطح هشیاری او شد .

یکی از ماموران زندان اوین روز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، در بیمارستان به خانواده آقای محجوبی گفته بود سطح هوشیاری وی به شدت پایین آمده و به کما رفته است.

بهنام محجوبی زندانی سیاسی از روز شنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹، برای بار دوم به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شده و مجدداً به زندان اوین بازگردانده شده بود.

بهنام محجوبی درویش گنابادی زندانی که علی رغم شرایط نامناسب جسمانی، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی از روز پنج‌شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۳۹۹، در اعتصاب غذا به سر می بُرد و روز شنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹، مجدداً به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شده بود.

او روز دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۹، از بیمارستان به زندان اوین منتقل شد.

این درویش زندانی، پیشتر نیز روز یکشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۹، به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شده و روز شنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹، به زندان اوین بازگردانده شده بود.

روز پنج شنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، صالحه حسینی، همسر بهنام محجوبی درویش گنابادی محبوس در زندان اوین با انتشار یادداشتی در اعتراض به نحوه رفتار با این زندانی سیاسی از اعتصاب غذای خانواده وی خبر داد.

صالحه حسینی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود:«من صالحه حسینی همسر بهنام محجوبی به همراه مادر و خواهر بهنام (بتول حسینی و بهناز محجوبی) از امروز در حمایت به ظلمی که به همسرم شده است، اعلام اعتصاب غذا می‌کنیم.»

پیشتر صالحه حسینی با انتشار رشته توییتی در صفحه شخصی خود نامه اعتراضی را نوشته و از مقامات قضایی درخواست کرده بود تا هرچه سریع‌تر همسرش را از «امین آباد» خارج کنند.

روز شنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹، بهنام محجوبی، درویش گنابادی پس از حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای امنیت اوین توسط ضابطان قضایی بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

بهنام محجوبی روز شنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹، بهنام محجوبی، درویش گنابادی پس از حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای امنیت اوین توسط ضابطان قضایی بازداشت و برای تحمل حبس به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در مرداد ماه سال گذشته، آقای محجوبی را بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ارتباط گیری با سایرین و فراهم ساختن تجمع غیرقانونی» به دو سال زندان  و از بابت مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی یا اجتماعی محکوم کرده بود.

آقای محجوبی، پس از واقعه «گلستان هفتم» در عوارضی اصفهان توسط نیرو‌های وزارت اطلاعات بازداشت و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمان منتقل و پس از گذشت چهل روز با تامین وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید