دادگاه تجدیدنظر؛ کاهش محکومیت حبس شهناز صادقی فر، زندانی سیاسی کُرد

حکم محکومیت شهناز (بریوان) صادقی فر، زندانی سیاسی کُرد در دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی، به ۵ سال و یک روز حبس کاهش پیدا کرد.

پیشتر شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو در روز سه شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، این زندانی سیاسی کُرد را به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

خانم صادقی فر در دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام «عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» محاکمه شده بود.

بر اساس گزارش کُردپا، شهناز (بریوان) صادقی‌فر و دخترش آیناز زارع، در شهریورماه ۱۳۹۸، پس از سه سال عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران، با دریافت امان نامه، از مرز بانه به ایران بازگشته و سپس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

گفته شده است، این دو شهروند کُرد، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت دو ماه تحت بازجویی بودند.

شهناز (بریوان) صادقی فر و دخترش آیناز زارع در آبان‌ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.

آیناز زارع، پیشتر از سوی شعبه اول دادگاه کیفری ارومیه ویژه اطفال و نوجوانان به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه اول دادگاه کیفری ارومیه ویژه اطفال و نوجوانان، این نوجوان کُرد را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در حزب آزادی کُردستان (پاک)»، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

محکومیت حبس او در پی اعتراض به این حکم به ۱ سال حبس کاهش یافت.

او با سپری کردن بیش از ۱۵ ماه حبس، روز پنج شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۹، از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

وی همچنین پیشتر در روز سه شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از هه نگاو، آیناز زارع به این دلیل که هنوز به سن قانونی نرسیده، طی مراحل دادرسی از حق داشتن وکیل تعینی محروم بوده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید