فعالین کارگری مهاباد، احکام حبس دو فعال کارگری را محکوم کردند

اطلاعیه شماره ۵۳، کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

«کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد»، احکام صادره برای دو فعال کارگری در سنندج را محکوم کردند. این کمیته خواستار آزادی فعالین کارگری دربند شده‌ است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به دنبال انتقال «آرام زندی» و «فواد زندی» دو برادر و از فعالان کارگری در سنندج، به زندان مرکزی این شهر در یک‌شنبه ۲۵ مردادماه ۱۳۹۴، «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد» در اطلاعیه شماره ۵۳ خود در حمایت از این دو زندانی نوشته: “ضمن محکوم نمودن احکام صادره علیه این دو فعال کارگری، خواستار آزادی بدون قید و شرط همه فعالین کارگری دربند هستیم.”

همچنین این کمیته آزادی «رضا امجدی»، «فردین میرکی» و «فرزاد مرادی‌نیا» دیگر فعالین کارگری دربند و از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» را خواستار شده‌ است.

گفته شده «آرام و فواد زندی» از سوی «قاضی سعیدی» در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج، به اتهام‌های “اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری” محاکمه و هر کدام به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

اتهام “عضویت در کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری” یکی از موارد اتهامی اصلی در پرونده این دو فعال کارگری، در حالی به آنها نسبت داده شده که این دو برادر عضو کمیته مذکور نیستند.

پیش‌تر برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر (فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر ـ سازمان جهانی مبارزه با شکنجه) و جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI)، در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه می) آزار مداوم فعالان سندیکایی را در ایران محکوم کرده و نسبت به بازداشت این دو فعال کارگری اعتراض کرده بودند.

متن کامل اطلاعیه شماره ۵۳، کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است که در پی می‌آید.

جای کارگران و فعالین کارگری در زندان نیست…

کارگران، تشکل‌های کارگری و انسان‌های شریف و آزاده!

عصر روز یکشنبه ۲۵ مرداد ۹۴، آرام و فواد زندی از فعالین کارگری سنندج، به اتهام فعالیت‌های کارگری برای سپری کردن دوران محکومیت ۴ ماهه خود روانه زندان مرکزی سنندج گشتند. این دو فعال کارگری که در بیست و پنجم فروردین‌ماه سال جاری، از سوی مامورین اداره اطلاعات سنندج بازداشت شده بودند؛ پس از گذراندن ۴۷ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات، با قرار وثیقه سنگین آزاد شدند.

نامبردگان پس از محاکمه در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به اتهام آنچه شرکت در مراسمات روز جهانی کارگر و فعالیت‌های کارگری خوانده شده، به زندان محکوم شدند.

این احکام در حالی صادر می‌گردد که دیگر فعالین کارگری رضا امجدی، فردین میرکی و فرزاد مرادی‌نیا که از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری نیز هستند، به اتهام فعالیت‌های کارگری و عضویت در این کمیته دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن محکوم نمودن احکام صادره علیه این دو فعال کارگری، خواستار آزادی بدون قید و شرط همه فعالین کارگری دربند هستیم.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی

۰۰۹۸۹۱۸۲۸۴۲۴۵۱

komitedefaa@gmail.com

komitedefaa.blogspot.com

مردادماه ۱۳۹۴

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید