زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهام های مهدی سلیمی، فعال ادبی تعیین شد

مهدی سلیمی، نویسنده و فعال ادبی در پی دریافت ابلاغیه ای جهت حضور در دادگاه رسیدگی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران فراخوانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس ابلاغیه دریافتی جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های مهدی سلیمی، نویسنده و مترجم، روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

این نویسنده می بایست از بابت اتهام های «تشویق به فساد از طریق انتشار مطالب جنسی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقدسات» دفاعیات خود را به دادگاه ارائه دهد.

مصادیق اتهام های انتسابی علیه آقای سلیمی،  ترجمه برخی کتب و نوشتن مقالاتی در «باب نظریه های تئوریک در مورد مطالعات جنسیتی» بوده است.

پیشتر در روز سه شنبه ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹، مهدی سلیمی، نویسنده و مترجم در منزل والدینش واقع در شهرستان اهر، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد بود.

اتهام های انتسابی علیه این فعال ادبی، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «تشویق مردم به فساد و فحشا»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «توهین به مقدسات» عنوان شده است.

روز یکشنبه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۹، در مطلبی که از سوی برادر مهدی سلیمی در اینستاگرام منتشر شده بود، با اشاره به تعیین وثیقه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای دو قرار در زمینه اتهام‌های مطرح شده علیه وی، اعلام کرده بود، توانایی مالی تامین این وثیقه سنگین را ندارد و باید در زندان بماند.

مهدی سلیمی، پس از ۴۰ روز بازداشت، دوشنبه ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۹، با تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید