تداوم اعتصاب کارگران شرکت هفت تپه

کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه در پنجمین روز تجمعات اعتراضی در محوطه کارخانه همچنان در اعتصاب به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۱۵ خردادماه ۱۴۰۰، کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با تجمعات اعتراضی در محوطه کارخانه پنجمین روز اعتصاب را سپری می کنند.

کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، از روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰، با درخواست پرداخت دستمزدهای عقب افتاده و بازگشت به کار همکاران اخراجی و در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و ندادن حق آبه جهت آبیاری مزارع نیشکر دست به اعتصاب زده اند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه یکی از دلایل اعتصاب را نصف شدن حق‌ آبه مزارع نیشکر هفت تپه اعلام و تاکید کرده است که در پی نصف شدن حق آبه و مشکلات پیش رو در کشت نیشکر در نهایت با کاهش درآمد کارخانه، امنیت شغلی و معیشت کارگران نیز به خطر می‌افتد.

کارگران بر این اعتقادند که بحران آب مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به طرز مشکوکی بعد از واگذاری مجتمع به بخش دولتی پیش آمده است.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه که در حال حاضر نیز ادامه دارد از ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۷، در حالی شدت گرفت که در آن زمان گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شده‌بود.

صدها کارگر، شرکت نیشکر هفت‌تپه، در آن زمان بیش از یک‌ماه در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت و عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایشان و همینطور معوقات مزدی خود، دست به اعتصاب زده‌‌ بودند.

در آن زمان شدت دامنه اعتراضات افزایش یافت و خانواده‌های کارگران شرکت هفت‌تپه نیز به خیابان‌های شهر شوش نیز کشیده شده بود و ضمن برپایی تجمع با سر دادن شعارهایی مطالبات‌شان را خواستار شده‌بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید